#Mohonhadam

Memang patut pun budak-budak Ysuku ni kena saman. Tak payah nak sembang kata kenapa zaman RXZ dulu polis tak kacau. Bukan polis tak kacau, polis kacau je. Cuma zaman tu kau main beyblade lagi, tu pasal kau tak tau.

Zaman dulu siapa yang pakai paip perang, paip tembak bulan, tayar sotong, ni semua memang stock-stock kena saman je kalau polis jumpa. 
Spec-spec mcm ni orang bawak main malam merdeka, main malam raya, main malam tahun baru je dulu. Itu pun main dekat jalan besar depan kampung. 
Tapi budak sekarang, selamber adab kehulu kehilir dengan paip perang, swing arm aloy, tayar sotong. Siap bawak pergi konvoi lagi tu. Memang serah tengkuk jela jawabnya. 
Dh benda tu memang salah, tak payah lah kau nak sembang macam baru hari ni undang undang tu ada.

Lagi satu Amran perasan, sekarang makin menjadi-jadi pulak kes superbike hilang brake caliper. Zaman dulu takde pulak kes-kes macam ni.

Nak tau sebab apa?

Sebab trend artis-artis pasang brake Brembo dekat Ysuku ni lah puncanya. Artis main barang mahal dia pun nak main barang mahal, sudahnya rembat barang dekat motor orang.

Zaman RXZ, Panther, 125z dulu semua pakai barang-barang ori motor. Takde beriya nak pasang brake Brembo ni semua. Tu pasal dulu takde kes superbike hilang brek caliper. 
So kesimpulannya, nak main motor tu boleh, tapi kena tahu lah undang-undang. Nak pakai tayar sotong ke apa tengok lah masa. Jangan lah sakai sangat motor bawak hari-hari pun kau nak pakai tayar sotong dengan paip perang.

Lagi 1, kalau dh tau diri tu miskin, pakai jela barang ori motor, bukan rembat barang dekat motor orang. Faham?

kredit : Amran fans

#ridersmalaya
#peminatrimsukan 
#peminatrxz125z 
#peminatshoeiarai 
#jenterapadu 
#rxzstilltheboss 
#x1rmalaya 
#rs150malaysia 
#y15malaysia 
#kamixlaju 
#kamixramai 
#ex5langkawicrew 
#ex5familia 
#onxon 
#yamaharxz

follow & support πŸ˜‰
πŸ‘‰@triplez_motorparts 
#triplezmotorparts 
#rimsukanoriginaljapan 
#2tquicksilvermarinelubricants 
#2tevinrudejohnson 
#2t_tcw3padubossku

#Mohonhadam

Memang patut pun budak-budak Ysuku ni kena saman. Tak payah nak sembang kata kenapa zaman RXZ dulu polis tak kacau. Bukan polis tak kacau, polis kacau je. Cuma zaman tu kau main beyblade lagi, tu pasal kau tak tau.

Zaman dulu siapa yang pakai paip perang, paip tembak bulan, tayar sotong, ni semua memang stock-stock kena saman je kalau polis jumpa.
Spec-spec mcm ni orang bawak main malam merdeka, main malam raya, main malam tahun baru je dulu. Itu pun main dekat jalan besar depan kampung.
Tapi budak sekarang, selamber adab kehulu kehilir dengan paip perang, swing arm aloy, tayar sotong. Siap bawak pergi konvoi lagi tu. Memang serah tengkuk jela jawabnya.
Dh benda tu memang salah, tak payah lah kau nak sembang macam baru hari ni undang undang tu ada.

Lagi satu Amran perasan, sekarang makin menjadi-jadi pulak kes superbike hilang brake caliper. Zaman dulu takde pulak kes-kes macam ni.

Nak tau sebab apa?

Sebab trend artis-artis pasang brake Brembo dekat Ysuku ni lah puncanya. Artis main barang mahal dia pun nak main barang mahal, sudahnya rembat barang dekat motor orang.

Zaman RXZ, Panther, 125z dulu semua pakai barang-barang ori motor. Takde beriya nak pasang brake Brembo ni semua. Tu pasal dulu takde kes superbike hilang brek caliper.
So kesimpulannya, nak main motor tu boleh, tapi kena tahu lah undang-undang. Nak pakai tayar sotong ke apa tengok lah masa. Jangan lah sakai sangat motor bawak hari-hari pun kau nak pakai tayar sotong dengan paip perang.

Lagi 1, kalau dh tau diri tu miskin, pakai jela barang ori motor, bukan rembat barang dekat motor orang. Faham?

kredit : Amran fans

#ridersmalaya
#peminatrimsukan
#peminatrxz125z
#peminatshoeiarai
#jenterapadu
#rxzstilltheboss
#x1rmalaya
#rs150malaysia
#y15malaysia
#kamixlaju
#kamixramai
#ex5langkawicrew
#ex5familia
#onxon
#yamaharxz

follow & support πŸ˜‰
πŸ‘‰@triplez_motorparts
#triplezmotorparts
#rimsukanoriginaljapan
#2tquicksilvermarinelubricants
#2tevinrudejohnson
#2t_tcw3padubossku

1,193 42
@ihashemiezainudin_ Instagram Profile 14 September, 2019

Abang abang SBK buat report. Barang hilang budak ysuku ambik. Dasar 3 suku

@leah.donald2 Instagram Profile 13 September, 2019

A'salam maaf kerana mengganggu anda
im pengumpul duit syiling yang disahkan jadi saya perlu tahu ada wang lama, tembaga, duit syiling lama, nota lama, setem, duit syiling, duit lama, cincin dan batu antik yang tersedia untuk dijual .i beli pada $ 10,000 per item

@rfteam210 Instagram Profile 12 September, 2019

Lagi di larang lagi org nk buat. Hahaha selalu nya benda yg larang lah org lagi suke nk buat. X de guna di larang biar je lama2 di org bosan jgak nnti

@amir_y15zr Instagram Profile 11 September, 2019

Haram ke dlm al-quran tkde pon ckp haram ubah suai motorπŸ€”

@ehh_eronz_larh Instagram Profile 11 September, 2019

Mcm mna pulak dngn kesalahan yg lain...haram yg lain xnk buat dikuat kuasakan...mcm cibek...

@are_nuar69 Instagram Profile 11 September, 2019

125z xpernah kne kacau mcm ni skali πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

@nishays_ Instagram Profile 11 September, 2019

Setuju min, kadang dia tarik minyak tu boleh buat pecah gegendang tu, nasib baik saya pencinta std itu indah min 😚

@arep53_ Instagram Profile 11 September, 2019

Sekarang zaman bangsawan 🀣

More triplez_motorparts posts

@triplez_motorparts Profile picture

@triplez_motorparts

Sepasang rimsukan #RD250 #RD350 #YPVS untuk dilepaskan dapat mcm dalam gambar πŸ“Έ
.
❎DETAILπŸ“Š
πŸ› Depan J 18 ❌ 2.15
πŸ› Belakang J 18 ❌ 2.50
πŸ› Rim bebas gelong
πŸ› Rumah bearing fit
πŸ› Color original
πŸ›  #RM11XX
.
❎ #CODπŸƒπŸ’¨
⚠️Gombak
⚠️Selayang
⚠️Hulu kelang
⚠️Ampang
⚠️Dataran Merdeka &
❎Kawasan2 yg berhampiran denggannyaπŸ“Œ
.
〽️BERMINAT #DM/ CALL πŸ‘‡
πŸ”°πŸ“ž 01128392321
πŸ”° #JauhbolehposπŸ“¦

#ridersmalaya
#peminatrimsukan
#peminatrxz125z
#peminatshoeiarai
#jenterapadu
#rxzstilltheboss
#x1rmalaya
#rs150malaysia
#y15malaysia
#kamixlaju
#kamixramai
#ex5langkawicrew
#ex5familia
#onxon
#yamaharxz

follow & support πŸ˜‰
πŸ‘‰@triplez_motorparts
#triplezmotorparts
#rimsukanoriginaljapan
#2tquicksilvermarinelubricants
#2tevinrudejohnson
#2t_tcw3padubossku

Sepasang rimsukan #RD250 #RD350 #YPVS untuk dilepaskan dapat mcm dalam gambar πŸ“Έ
.
❎DETAILπŸ“Š
πŸ› Depan  J 18 ❌ 2.15
πŸ› Belakang  J 18 ❌ 2.50
πŸ› Rim bebas gelong
πŸ› Rumah bearing fit
πŸ› Color original
πŸ› #RM11XX
.
❎#CODπŸƒπŸ’¨
⚠️Gombak
⚠️Selayang
⚠️Hulu kelang
⚠️Ampang
⚠️Dataran Merdeka &
❎Kawasan2 yg berhampiran denggannyaπŸ“Œ
.
〽️BERMINAT #DM/ CALL πŸ‘‡
πŸ”°πŸ“ž 01128392321
πŸ”°#JauhbolehposπŸ“¦

#ridersmalaya
#peminatrimsukan 
#peminatrxz125z 
#peminatshoeiarai 
#jenterapadu 
#rxzstilltheboss 
#x1rmalaya 
#rs150malaysia 
#y15malaysia 
#kamixlaju 
#kamixramai 
#ex5langkawicrew 
#ex5familia 
#onxon 
#yamaharxz

follow & support πŸ˜‰
πŸ‘‰@triplez_motorparts 
#triplezmotorparts 
#rimsukanoriginaljapan 
#2tquicksilvermarinelubricants 
#2tevinrudejohnson 
#2t_tcw3padubossku
272 0 12 September, 2019