#tanahmelayu Instagram Photos & Videos

tanahmelayu - 19.2k posts

Statistics

We looked inside some of the posts tagged with #tanahmelayu and here's what we found interesting.

Inside 36 Posts

Time between posts:
54 minutes
Average like
205.9
Average comment
7.3
Posts with video
11/36
Posts with photo
25/36

Hashtag Popularity

Bila diorang bantah jawi kau marah.
Tapi nak perkasakan jawi, nak komersialkan jawi, malah nak pakai baju jawi pun kau tak nak.

RANDUK dah cuba komersialkan jawi sejak dari 2012 lagi.

Logo kita pun pakai jawi. Biarlah ramai merangkak membaca logo kami, lambat laun akan celik jawi juga. Itu perjuangan RANDUK.

Waktu tu semua jenama 'tempatan' koya pakai nama orang putih.

Melayu2 kaya ni bukan hendak pun pakai baju jawi. Semuanya malu, nak jaga hubungan dengan kawan sekerja pelbagai kaum kononnya.

Kalau golongan yg ni pun liat, bayangkan macam mana pulak nak menghadap golongan2 mat rempit ni.

Bahasa Melayu pun segan nak pakai & perkasakan.

Lepas tu nak hantar wakil yang bantah jawi ke parlimen.

Apa benda kau nak sebenarnya?

Politaik.

Perjuangan Melayu apa tu?

BERGAYA SEKADAR BERGAYA, PELACUR PUN BERGAYA.

Bersama Memperkasa Wajah Tanah Melayu.

Serlahkan Diri Tuan Hamba Yang Sebenar.

#randuk #jawi #politaik #tolakpolitikuskurap #politikuskurap #prktanjungpiai #prktanjungpiai2019 #melayu #tanahmelayu #melayumakinpupus

Bila diorang bantah jawi kau marah. 
Tapi nak perkasakan jawi, nak komersialkan jawi, malah nak pakai baju jawi pun kau tak nak.

RANDUK dah cuba komersialkan jawi sejak dari 2012 lagi.

Logo kita pun pakai jawi. Biarlah ramai merangkak membaca logo kami, lambat laun akan celik jawi juga. Itu perjuangan RANDUK.

Waktu tu semua jenama 'tempatan' koya pakai nama orang putih.

Melayu2 kaya ni bukan hendak pun pakai baju jawi. Semuanya malu, nak jaga hubungan dengan kawan sekerja pelbagai kaum kononnya.

Kalau golongan yg ni pun liat, bayangkan macam mana pulak nak menghadap golongan2 mat rempit ni.

Bahasa Melayu pun segan nak pakai & perkasakan.

Lepas tu nak hantar wakil yang bantah jawi ke parlimen.

Apa benda kau nak sebenarnya?

Politaik.

Perjuangan Melayu apa tu?

BERGAYA SEKADAR BERGAYA, PELACUR PUN BERGAYA.

Bersama Memperkasa Wajah Tanah Melayu.

Serlahkan Diri Tuan Hamba Yang Sebenar.

#randuk #jawi #politaik #tolakpolitikuskurap #politikuskurap #prktanjungpiai #prktanjungpiai2019 #melayu #tanahmelayu #melayumakinpupus
34 1 2 hours ago
Jangan biarkan emosi menguasai diri anda,
Jernih kan fikiran, sucikan hati, 
Saat itu segala jalan yang ingin kita tujui jelas tersingkap

#malaysia #melayu #melaka #johor #selangor #perak #pahang #pulaupinang #kedah #perlis #kelantan #terengganu #wilayahpersekutuan #kualalumpur #malaysiamembaca #silatmalaysia #ketuaananmelayu  #tiktok #tiktokmalaysia #tiktokmemes
#tanahmelayuberdaulat #tanahmelayu #mahathir #tv3 #merdeka
7 0 3 hours ago

RAHSIA ORANG MELAYU

Orang melayu adalah bangsa yang menerima islam secara baik, Orang melayu boleh sebut bahasa Arab dengan Fasih,

Orang melayu menggunakan bahasa Arab dalam percakapan walaupun ia tidak sedar seperti :

Sabar, kubur, sihat, mati, mayat, dan lain2 lagi, kenapa?
Sebab kita berasal dari bangsa Arab yang hilang dalam peperangan kerajaan Sargon lama sezaman nabi Ibrahim, dan keturunan nenek kita lari ke semenanjung emas selepas dibadai ombak kapal di hanyut, kalau dari darat, india, burma ,dan siam, baru sampai ke semenanjung emas ,tetapi kita asal dari belayar, bukan datang dari darat.

Saidina Ali Karamahwajhah telah berkata ketika nazak selepas ditikam ibnu Muljan semasa waktu subuh,katanya pergilah wahai saudaraku leparkan belanti ku ke sungai Furat kerana bansa Arab tiada ada kesatuan sehingga kiamat melainkan ada satu kaum yang hilang akan kembali pada satu bendera mereka berada di timur.
Sebab itu Muawiyah telah menghantar utusan ke Tanah Melayu dan Jawa, untuk melihat apa agamanya, dan begitu juga para pendakwah dari seluruh arab, yaman, gujrat, datang ke semenanjung Emas dan Jawa.

BANI JAWI @ BANGSA JAWI / MELAYU

Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu

Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu

Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu

Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah. Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama Al Mahdi.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global

RAHSIA ORANG MELAYU

Orang melayu adalah bangsa yang menerima islam secara baik, Orang melayu boleh sebut bahasa Arab dengan Fasih,

Orang melayu menggunakan bahasa Arab dalam percakapan walaupun ia tidak sedar seperti :

Sabar, kubur, sihat, mati, mayat, dan lain2 lagi, kenapa? 
Sebab kita berasal dari bangsa Arab yang hilang dalam peperangan kerajaan Sargon lama sezaman nabi Ibrahim, dan keturunan nenek kita lari ke semenanjung emas selepas dibadai ombak kapal di hanyut, kalau dari darat, india, burma ,dan siam, baru sampai ke semenanjung emas ,tetapi kita asal dari belayar, bukan datang dari darat.

Saidina Ali Karamahwajhah telah berkata ketika nazak selepas ditikam ibnu Muljan semasa waktu subuh,katanya pergilah wahai saudaraku leparkan belanti ku ke sungai Furat kerana bansa Arab tiada ada kesatuan sehingga kiamat melainkan ada satu kaum yang hilang akan kembali pada satu bendera mereka berada di timur. 
Sebab itu Muawiyah telah menghantar utusan ke Tanah Melayu dan Jawa, untuk melihat apa agamanya, dan begitu juga para pendakwah dari seluruh arab, yaman, gujrat, datang ke semenanjung Emas dan Jawa.

BANI JAWI @ BANGSA JAWI / MELAYU

Tanah Jawi – ialah gelaran kepada Tanah Melayu

Orang Jawi – ialah gelaran orang Arab kepada orang Melayu

Tulisan Jawi – ialah tulisan yang digunakan oleh orang Melayu

Masuk Jawi – berkhatan iaitu salah satu amalan yang diajar Nabi Ibrahim dan menjadi amalan orang jawi zaman berzaman.

Ketahuilah sesungguhnya terdapat satu kajian bahawa bangsa Melayu adalah berasal dari keturunan Nabi Ibrahim dari isteri ketiga yang bernama Siti Qaturah@Keturah. Sebelum meninggal dunia Nabi Ibrahim AS telah mewasiatkan kepada anak-anaknya untuk mencari sekeping tanah semenanjung di hujung dunia. Kerana di sana nanti akan lahir dari keturunan ini satu Raja akhir zaman bernama Al Mahdi.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global
84 1 4 hours ago

Assalamualaikum dan Salam Jumaat..
.
Untuk makluman semua, Tempahan baju Hias/Sikap/Seluar/Bengkung di Warisan Angsari sudah ditutup..
Akan menerima tempahan semula InshaAllah pada bulan Febuari tahun 2020..
Sedang Fokus untuk busana “ready made” untuk tahun 2020.
Stay tune penggemar2 Busana Melayu,
Warna warna baru menanti anda.. - Terima Kasih kepada semua penyokong Busana Melayu Tanah air 🙏🏻✨.
.
#busanaootd #warisanangsari #warisanangsaribusanamelayu # busanamelayu #tradisional #klasik #gayaklasik #warisan #melayu #warisanmelayu #tanahmelayu #nusantara #pattani #perlis #kedah #pulaupinang #perak #selangor #negerisembilan #melaka #johor #pahang #terengganu #kelantan #temasik #singapura #bruneidarussalam #indonesia #sumatera #tanjakkacak

Assalamualaikum dan Salam Jumaat..
.
Untuk makluman semua, Tempahan baju Hias/Sikap/Seluar/Bengkung di Warisan Angsari sudah ditutup..
Akan menerima tempahan semula InshaAllah pada bulan Febuari tahun 2020..
Sedang Fokus untuk busana “ready made” untuk tahun 2020.
Stay tune penggemar2 Busana Melayu,
Warna warna baru menanti anda.. - Terima Kasih kepada semua penyokong Busana Melayu Tanah air 🙏🏻✨.
.
#busanaootd #warisanangsari #warisanangsaribusanamelayu # busanamelayu #tradisional #klasik #gayaklasik #warisan #melayu #warisanmelayu #tanahmelayu #nusantara #pattani #perlis #kedah #pulaupinang #perak #selangor #negerisembilan #melaka #johor #pahang #terengganu #kelantan #temasik #singapura #bruneidarussalam #indonesia #sumatera #tanjakkacak
16 2 4 hours ago

MAAF! ADA PERMASALAHAN TEKNIKAL... NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 10 MALAM INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

MAAF! ADA PERMASALAHAN TEKNIKAL... NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 10 MALAM INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
344 1 5 hours ago

Kita dah tukar rumi ke jawi, mengapa mereka masih enggan berbahasa Melayu?

Kita bangsa Melayu, beragama Islam.

Bukannya bangsa mana-mana parti dan beragamakan politik.

Tak payahlah taksub sangat dengan parti politik. Parti politik ni medium perjuangan je.

Apa yang kau perjuangkan?

Nak hantar kaduk naik junjung yang bantah jawi, sokong vernakular ni ke parlimen?

Pendapat aku sama seperti sebelum ni. Orang2 Tg.Piai, undilah Berjasa.

Apa? Berjasa pecahkan undi Melayu? Habis tu yang kalau hantar calon ni ke parlimen, perjuangan Melayu jadi lagi kuat ke mewakili kawasan majoriti orang Melayu, di Tanah Melayu?

Nak undi PH? DAP tu lagi teruk menjahanamkan segala apa hak Melayu & identiti kebangsaan.

Janganlah taat sangat dengan ketua. Satu masa dulu, semua Raja2 Melayu dah setuju dengan Malayan Union.

Datuk nenek kita sepakat bantah Malayan Union, bercanggah dengan keputusan Raja2 Melayu untuk pertahankan hak kita.

Ayuh Melayu dari Pekembar, Pas, Bersatu, PKR, Pan dan semua orang Tg Piai yang tak berparti.... undilah Berjasa.

Kita bukan bangsa mana2 parti politik.

Parti politik ni, kerja dia berpolitiklah.

Bak kata Dr.Burhanuddin Helmy, kita bangunkan jiwa yang merdeka dari runtuhan kota Melaka ini. Bersatu padulah segenap baka, membela keadilan pusaka.

Kita bangsa Melayu.

Buat apa berjela2 hak kita termaktub dalam perlembagaan Malaysia kalau kita tak pandai manfaatkan?

Undi adalah rahsia. Parti kau bukan tau pun.

PRK ni bukan boleh ubah kerajaan persekutuan. Hantar calon kita yang berwibawa ke parlimen!

Kalau sayang sangat dengan Muafakat Nasional, ketahuilah.. Berjasa ni nanti bergabung dengan Muafakat Nasional jugak untuk lawan kerajaan. Sama macam parti Putra.

Calon Berjasa pun bukan calang2 profil dia.

Kenapa aku berpendapat macam ni?
Sebab aku meRanduk perjuangkan jawi. Yang korang angkat calon yang menentang jawi ni buat apa? Takut sangat dengan jawi 3 muka surat dalam silibus pendidikan apa masalah kaduk naik junjung ni sebenarnya?

Kita dah gunapakai jawi ni beratus-ratus tahun tau.
#randuk #politikuskurap #melayu #tanahmelayu #prktanjungpiai #prktanjongpiai2019 #berjasa #muafakatnasional #bn #umno #pas #pekembar #bersatu

Kita dah tukar rumi ke jawi, mengapa mereka masih enggan berbahasa Melayu?

Kita bangsa Melayu, beragama Islam.

Bukannya bangsa mana-mana parti dan beragamakan politik.

Tak payahlah taksub sangat dengan parti politik. Parti politik ni medium perjuangan je.

Apa yang kau perjuangkan?

Nak hantar kaduk naik junjung yang bantah jawi, sokong vernakular ni ke parlimen?

Pendapat aku sama seperti sebelum ni. Orang2 Tg.Piai, undilah Berjasa.

Apa? Berjasa pecahkan undi Melayu? Habis tu yang kalau hantar calon ni ke parlimen, perjuangan Melayu jadi lagi kuat ke mewakili kawasan majoriti orang Melayu, di Tanah Melayu?

Nak undi PH? DAP tu lagi teruk menjahanamkan segala apa hak Melayu & identiti kebangsaan.

Janganlah taat sangat dengan ketua. Satu masa dulu, semua Raja2 Melayu dah setuju dengan Malayan Union.

Datuk nenek kita sepakat bantah Malayan Union, bercanggah dengan keputusan Raja2 Melayu untuk pertahankan hak kita.

Ayuh Melayu dari Pekembar, Pas, Bersatu, PKR, Pan dan semua orang Tg Piai yang tak berparti.... undilah Berjasa.

Kita bukan bangsa mana2 parti politik.

Parti politik ni, kerja dia berpolitiklah.

Bak kata Dr.Burhanuddin Helmy, kita bangunkan jiwa yang merdeka dari runtuhan kota Melaka ini. Bersatu padulah segenap baka, membela keadilan pusaka.

Kita bangsa Melayu.

Buat apa berjela2 hak kita termaktub dalam perlembagaan Malaysia kalau kita tak pandai manfaatkan?

Undi adalah rahsia. Parti kau bukan tau pun.

PRK ni bukan boleh ubah kerajaan persekutuan. Hantar calon kita yang berwibawa ke parlimen!

Kalau sayang sangat dengan Muafakat Nasional, ketahuilah.. Berjasa ni nanti bergabung dengan Muafakat Nasional jugak untuk lawan kerajaan. Sama macam parti Putra.

Calon Berjasa pun bukan calang2 profil dia.

Kenapa aku berpendapat macam ni? 
Sebab aku meRanduk perjuangkan jawi. Yang korang angkat calon yang menentang jawi ni buat apa? Takut sangat dengan jawi 3 muka surat dalam silibus pendidikan apa masalah kaduk naik junjung ni sebenarnya?

Kita dah gunapakai jawi ni beratus-ratus tahun tau. 
#randuk #politikuskurap #melayu #tanahmelayu #prktanjungpiai #prktanjongpiai2019 #berjasa #muafakatnasional #bn #umno #pas #pekembar #bersatu
59 0 6 hours ago

UNDIAN KONSEP KOMIK SEJARAH!
.
Mohon Jasa Baik Semua Untuk Korang Buat Undian. Mahu Konsep Kartun Yang Mana Satu.
.
Sama Ada A atau B? Dan Nyatakan Sekali Sebab Anda di Ruangan Komen Ya!
.
UNDIAN HARI INI SAHAJA!
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

UNDIAN KONSEP KOMIK SEJARAH!
.
Mohon Jasa Baik Semua Untuk Korang Buat Undian. Mahu Konsep Kartun Yang Mana Satu.
.
Sama Ada A atau B? Dan Nyatakan Sekali Sebab Anda di Ruangan Komen Ya!
.
UNDIAN HARI INI SAHAJA!
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
712 217 6 hours ago

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium.
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium. 
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu
16 0 7 hours ago

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium.
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium. 
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu
12 1 7 hours ago

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium.
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium. 
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan malah memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu
17 0 7 hours ago

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium.
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.
Budak2 sekolah vernakular mana reti hormat lagu kebangsaan. Nak cakap bahasa kebangsaan pun dia tak mau.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan dan amat memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu

Seperti biasa, tak nampak budak2 sijil UEC tengok bola Malaysia main dekat stadium. 
Kaduk2 naik junjung pun tak nampak tiap2 kali pergi stadium.

Hipokrit punya Malaysian Malaysia.
Sampai bila kita nak berpura-pura tentang perpaduan?

Tahniah Malaysia ! Tahniah Harimau Malaya !

Ni semua budak sekolah kebangsaan.
Budak2 sekolah vernakular mana reti hormat lagu kebangsaan. Nak cakap bahasa kebangsaan pun dia tak mau.

Hapuskan sekolah vernakular !
Dah 60 tahun.. sekolah vernakular terbukti sangat tak berkesan dan amat memecah belahkan perpaduan.

#randuk #harimaumalaya #malaysia #tanahmelayu
178 2 7 hours ago

Royal Belum yang berkeluasan 300,000 hektar iaitu bersamaan empat kali Singapura, berusia 130 juta tahun, lebih tua daripada hutan Amazon, menjadikannya hutan tertua di dunia, menyimpan pelbagai rahsia dan misteri.

BH cuba menjejaki beberapa kisah misterinya, seperti kewujudan Kampung Lama Belum, ikan toman gergasi, misteri pokok ara tiga penjuru, aktiviti memburu ikan pada waktu malam, orang asli suku Jahai serta lokasi pertempuran komunis dan tentera Malaysia.

Tidak ramai tahu, dalam hutan setebal dan seluas itu, pernah ada perkampungan lama masyarakat Melayu jauh di tengah-tengah hutan dan memerlukan perjalanan dua hari untuk sampai ke lokasinya.

Masyarakat Kampung Belum Lama, sudah berpindah ke Bendang Puru berhampiran Grik sejak 1952, selepas mendapat arahan pihak British yang melancarkan gerakan besar-besaran menawan komunis yang ketika menggunakan Hutan Belum sebagai tempat persembunyian dan kubu. Itu sudah menjadi sejarah.

Lapan kampung kecil yang ada di Belum Lama kini hanya tinggal bekas dan kubur lama. Namun, ia tetap dikunjungi setiap tahun, umpama sudah menjadi satu amalan dan tradisi yang berterusan oleh penduduk sekitarnya.

Untuk ke Kampung Belum Lama bukan satu kerja mudah kerana seseorang itu perlu menempuh perjalanan jauh bermula dari Sungai Kejar, melalui banyak sira haiwan (tempat haiwan liar minum), malah perlu bermalam di dalam hutan.

Ada orang kampung yang pernah berdepan situasi menakutkan apabila berselisih dengan haiwan seperti gajah, harimau dan seladang yang diketahui amat garang dan boleh mengancam nyawa manusia.
.
FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Royal Belum yang berkeluasan 300,000 hektar iaitu bersamaan empat kali Singapura, berusia 130 juta tahun, lebih tua daripada hutan Amazon, menjadikannya hutan tertua di dunia, menyimpan pelbagai rahsia dan misteri.

BH cuba menjejaki beberapa kisah misterinya, seperti kewujudan Kampung Lama Belum, ikan toman gergasi, misteri pokok ara tiga penjuru, aktiviti memburu ikan pada waktu malam, orang asli suku Jahai serta lokasi pertempuran komunis dan tentera Malaysia.

Tidak ramai tahu, dalam hutan setebal dan seluas itu, pernah ada perkampungan lama masyarakat Melayu jauh di tengah-tengah hutan dan memerlukan perjalanan dua hari untuk sampai ke lokasinya.

Masyarakat Kampung Belum Lama, sudah berpindah ke Bendang Puru berhampiran Grik sejak 1952, selepas mendapat arahan pihak British yang melancarkan gerakan besar-besaran menawan komunis yang ketika menggunakan Hutan Belum sebagai tempat persembunyian dan kubu. Itu sudah menjadi sejarah.

Lapan kampung kecil yang ada di Belum Lama kini hanya tinggal bekas dan kubur lama. Namun, ia tetap dikunjungi setiap tahun, umpama sudah menjadi satu amalan dan tradisi yang berterusan oleh penduduk sekitarnya.

Untuk ke Kampung Belum Lama bukan satu kerja mudah kerana seseorang itu perlu menempuh perjalanan jauh bermula dari Sungai Kejar, melalui banyak sira haiwan (tempat haiwan liar minum), malah perlu bermalam di dalam hutan.

Ada orang kampung yang pernah berdepan situasi menakutkan apabila berselisih dengan haiwan seperti gajah, harimau dan seladang yang diketahui amat garang dan boleh mengancam nyawa manusia.
.
FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY
. 
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
864 1 8 hours ago

HARTA INI BUKAN KAU YANG PUNYA!!! Apabila disebut emas di Tanah Melayu, pasti ramai yang akan berusaha untuk mencarinya. Bahkan meletakkan sejumlah modal untuk mendapatkannya. Namun, segala usaha hanyalah sia2 semata. Kerana harta tersebut mempunyai pewarisnya, mempunyai Tuan. Bukanlah sesuka hati boleh diambil begitu sahaja.

Apakah kita fikir emas ini adalah khazanah untuk suatu masa nanti? Jawapannya "Allah dan RasulNya lebih mengetahui". Pastinya harta ini bukanlah milik kita. Atas tujuannya apa itu tidak pasti. Namun, segala usaha mengundang bencana buat diri. Lebih baik berwaspada kerana ianya akan memakan diri.

Segala harta yang ada di Tanah Melayu sememangnya banyak. Tetapi, semuanya bersifat rahsia. Tambahan lagi, kita menemui tempatnya sekalipun, ianya akan tetap tersembunyi rapi di situ. Kerana ada penjaganya yang telah diamanahkan. ******************************************* PENGUMUMAN! 🔊🔊🔊📢📢📢 Karya Terbaru Saya 'THE LOST OF GOLD ISLAND, Misteri Khazanah Tersembunyi Rebutan Dunia' Kini Telah Dibuka Untuk Tempahan!

Karya Ini Sememangnya Dalam Bahasa Melayu Yang Bakal Membongkar Satu Persatu Sejarah Keagungan Bangsa Kita Untuk Direnungi dan Dihayati Buat Generasi Kini.

AMARAN! Karya Ini Adalah Kesinambungan Daripada Karya 'MALACCA HAS FALLEN, Keruntuhan Sebuah Empayar Agung'. Bagi Yang Belum Mendapatkan Karya Saya Sebelum Ini, Ayuh Dapatkan Kedua-duanya!

PRE ORDER BERMULA 5 HINGGA 30 NOVEMBER 2019 SAHAJA!
.
JOM PAKAT2 ORDER SEGERA! +601160998652
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

HARTA INI BUKAN KAU YANG PUNYA!!! Apabila disebut emas di Tanah Melayu, pasti ramai yang akan berusaha untuk mencarinya. Bahkan meletakkan sejumlah modal untuk mendapatkannya. Namun, segala usaha hanyalah sia2 semata. Kerana harta tersebut mempunyai pewarisnya, mempunyai Tuan. Bukanlah sesuka hati boleh diambil begitu sahaja.

Apakah kita fikir emas ini adalah khazanah untuk suatu masa nanti? Jawapannya "Allah dan RasulNya lebih mengetahui". Pastinya harta ini bukanlah milik kita. Atas tujuannya apa itu tidak pasti. Namun, segala usaha mengundang bencana buat diri. Lebih baik berwaspada kerana ianya akan memakan diri.

Segala harta yang ada di Tanah Melayu sememangnya banyak. Tetapi, semuanya bersifat rahsia. Tambahan lagi, kita menemui tempatnya sekalipun, ianya akan tetap tersembunyi rapi di situ. Kerana ada penjaganya yang telah diamanahkan. ******************************************* PENGUMUMAN! 🔊🔊🔊📢📢📢 Karya Terbaru Saya 'THE LOST OF GOLD ISLAND, Misteri Khazanah Tersembunyi Rebutan Dunia' Kini Telah Dibuka Untuk Tempahan!

Karya Ini Sememangnya Dalam Bahasa Melayu Yang Bakal Membongkar Satu Persatu Sejarah Keagungan Bangsa Kita Untuk Direnungi dan Dihayati Buat Generasi Kini.

AMARAN! Karya Ini Adalah Kesinambungan Daripada Karya 'MALACCA HAS FALLEN, Keruntuhan Sebuah Empayar Agung'. Bagi Yang Belum Mendapatkan Karya Saya Sebelum Ini, Ayuh Dapatkan Kedua-duanya!

PRE ORDER BERMULA 5 HINGGA 30 NOVEMBER 2019 SAHAJA!
.
JOM PAKAT2 ORDER SEGERA! +601160998652
. 
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
1,437 21 9 hours ago

BANGSA TIDAK PENTING ??? Allah Taala berfirman dalam Surah Ar Rum ayat 22:

وَمِنۡ ءَايَٰتِهِۦ خَلۡقُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَٱخۡتِلَٰفُ أَلۡسِنَتِكُمۡ
وَأَلۡوَٰنِكُمۡۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّلۡعَٰلِمِينَ ٢٢ “

Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan kebijaksanaanNya ialah kejadian langit dan bumi dan perbezaan bahasa kamu dan warna kulit kamu. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan bagi orang-orang yang berpengetahuan”. AR RUM : 22

Allah SWT menciptakan manusia berlainan bahasa dan kulit sebagai tanda-tandaNya, yang mana kita sebagai hambaNya yang beriman perlu bertafakkur atas penciptaan-penciptaannya termasuk penciptaan bangsa-bangsa manusia yang mempunyai banyak rahsia-rahsia, serta iktibar dan tauladan.

Kejadian pelbagai bangsa adalah ciptaan Allah dan tiada Allah mencipta sesuatu dengan sia-sia melainkan ada hikmah dan pelajaran samada kita sedar atau tidak sedar. Mengatakan bangsa tidak penting adalah menolak hikmah kejadian Allah dan menghina bangsa lain juga adalah menghina ciptaan Allah.
Muhasabah diri dan Renung renungkan.

Credit pic : teratak belian

BANGSA TIDAK PENTING ??? Allah Taala berfirman dalam Surah Ar Rum ayat 22:

وَمِنۡ ءَايَٰتِهِۦ خَلۡقُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَٱخۡتِلَٰفُ أَلۡسِنَتِكُمۡ
 وَأَلۡوَٰنِكُمۡۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّلۡعَٰلِمِينَ ٢٢ “

Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaanNya dan kebijaksanaanNya ialah kejadian langit dan bumi dan perbezaan bahasa kamu dan warna kulit kamu. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan bagi orang-orang yang berpengetahuan”. AR RUM : 22

Allah SWT menciptakan manusia berlainan bahasa dan kulit sebagai tanda-tandaNya, yang mana kita sebagai hambaNya yang beriman perlu bertafakkur atas penciptaan-penciptaannya termasuk penciptaan bangsa-bangsa manusia yang mempunyai banyak rahsia-rahsia, serta iktibar dan tauladan.

Kejadian pelbagai bangsa adalah ciptaan Allah dan tiada Allah mencipta sesuatu dengan sia-sia melainkan ada hikmah dan pelajaran samada kita sedar atau tidak sedar. Mengatakan bangsa tidak penting adalah menolak hikmah kejadian Allah dan menghina bangsa lain juga adalah menghina ciptaan Allah. 
Muhasabah diri dan Renung renungkan.

Credit pic : teratak belian
16 1 10 hours ago

Sedih la jugak bila tiba-tiba tak leh access acc sendiri. Bukan apa #medsos ni la tempat nak cari kawan baru & maklumat penting.
.
Ada orang tanya, banyak2 apps nak buat apa? Dah macam trooper pun ada. Ok ambe jawab ya 🕵️
.
1. Percuma - bila dah free kita ambil la peluang untuk explore dunia baru ni. Setiap apps ada kelebihan tersendiri, y menarik lagi point 👇
.
2. Kawan - ramai tapi tak semua fokus dekat semua medsos. Nak tambah kawan kena tambah variety la kan. Last 👇
.
3. Ilmu - patut y pertama, tp tujuan utama kita nak cari ilmu. Ramai talent y share ilmu dekat medsos. Rugi sngt la kalau fokus satu tempat je. 😫
.
Ok la, hari jumaat ni ada waktu mustajab doa. So jngn lupa berdoa mintak yang baik2.
- - - -
#tanahmelayu #jumaat #twitter #pantaitimur #terengganu #kelantan #pahang #uitm #uitmdihatiku #jatidiri #motivasidiri #sosialmedia

Sedih la jugak bila tiba-tiba tak leh access acc sendiri. Bukan apa #medsos ni la tempat nak cari kawan baru & maklumat penting.
.
Ada orang tanya, banyak2 apps nak buat apa? Dah macam trooper pun ada. Ok ambe jawab ya 🕵️
.
1. Percuma - bila dah free kita ambil la peluang untuk explore dunia baru ni. Setiap apps ada kelebihan tersendiri, y menarik lagi point 👇
.
2. Kawan - ramai tapi tak semua fokus dekat semua medsos. Nak tambah kawan kena tambah variety la kan. Last 👇
.
3. Ilmu - patut y pertama, tp tujuan utama kita nak cari ilmu. Ramai talent y share ilmu dekat medsos. Rugi sngt la kalau fokus satu tempat je. 😫
.
Ok la, hari jumaat ni ada waktu mustajab doa. So jngn lupa berdoa mintak yang baik2.
- - - -
#tanahmelayu #jumaat #twitter #pantaitimur #terengganu #kelantan #pahang #uitm #uitmdihatiku #jatidiri #motivasidiri  #sosialmedia
7 1 10 hours ago

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
112 0 12 hours ago

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
566 0 12 hours ago

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

JASIN: Penemuan empat kubur lama dengan batu nisan berbentuk belimbing dekat Kampung Chohong di sini, mendorong sekumpulan ahli arkeologi dan sejarawan tempatan merungkai pentarikhan sebenar tamadun Melayu bertapak di Melaka. Penemuan terbaharu itu bukan saja menjadi perhatian penduduk tempatan, malah pelbagai agensi kerajaan negeri dan Pusat, berminat melakukan kajian secara holistik terhadap kawasan perkuburan seluas kira-kira 0.8 hektar itu. Ahli Arkeologi, Dr Mohd Nasruddin Rahman, berkata berdasarkan kajian bersama rakan seperjuangan dari Indonesia dan Perancis, pihaknya mendapati batu nisan belimbing yang ditemui di Melaka adalah satu-satunya seumpama itu di nusantara ini.

Beliau berkata, batu nisan berbentuk belimbing atau bunga lawang itu yang ditemui pada awal bulan lalu, diperbuat daripada batu merah atau laterit, yang disifatkan sukar untuk diukir dan mengambil tempoh yang cukup panjang. "Kewujudan batu nisan belimbing ini membuktikan tamadun Melayu mula berkembang menerusi penempatan yang ada di sini. "Jika dilihat pada ukiran batu nisan ini, menunjukkan penempatan di sini mempunyai nilai lebih tinggi dari segi teknologi kerana ukiran yang dibuat pada jarak ukuran yang agak sama," katanya ketika ditemui di lokasi tanah perkuburan itu.

NANTIKAN VIDEO TERBARU SAYA DI YOUTUBE CHANNEL JAM 6 PETANG INI, INSYA ALLAH!

Sebelum itu, JOM PAKAT2 SUBSCRIBE Channel Saya Dengan Cara KLIK Link Di Bio

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
841 3 12 hours ago

Ianya juga telah mencetuskan berbagai diskusi atas berbagai platform, membuahkan inisiatif-inisiatif keturunan Rasulullah SAW dari 'Gelombang Pertama' dan 'Gelombang Kedua' untuk mengadakan 'reunion' keluarga seta permintaan demi permintaan dari pihak pembaca untuk mencari salasilah keluarga yang diketahui bersusurgalurkan kepada kesultanan-kesultanan ahlul-bait dahulukala di Alam Melayu.

Kami merasa terharu di atas sambutan serta kata-kata perangsang yang diberikan. Atas permintaan ramai yang meminta judul tersebut diulang cetak, maka pihak kami telah mengambil keputusan untuk menerbitkan judul 'Ahlul-Bait (Keluarga) Rasulullah SAW & Kesultanan Melayu'. Apa yang hendak kami tampilkan dalam karya terbaru ini ialah peranan dan jasa yang amat besar yang ditaburkan oleh generasi ahlul-bait awallun serta Raja-raja Melayu dahulu kala dalam menjelma, melebur, mengacu dan membentuk tamadun Melayu Islam Beraja, adat resam serta worldview bangsa Melayu. Pegangan sedemikian itulah yang berjaya memelihara ketahanan dalaman agama yang tinggi serta menguatkan jati diri orang Melayu untuk zaman-berzaman. Sentuhan ahlul-bait dan Raja-raja Melayu dari 'Orde Melayu Lama' (orde Kesultanan Melayu Melaka) inilah hakikatnya menjadi teras tunjang kekuatan jati diri Melayu.

Malangnya, hakikat yang terlindung ini telah menyebabkan bangsa Melayu menjadi sasaran utama perang saraf yang dicetuskan oleh musuh-musuh bangsa dan agama. Apa yang paling mengejutkan ialah serangan saraf ke atas bangsa Melayu yang melibatkan agenda Yahudi Zionis yang mulai zaman penjajahan British sekitar awal abad ke-19M. Sedikit sebanyak serangan yang bertubi-tubi tersebut telah berjaya merapuhkan hakikat orang Melayu dan melemahkan jati diri mereka pada hari ini.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Ianya juga telah mencetuskan berbagai diskusi atas berbagai platform, membuahkan inisiatif-inisiatif keturunan Rasulullah SAW dari 'Gelombang Pertama' dan 'Gelombang Kedua' untuk mengadakan 'reunion' keluarga seta permintaan demi permintaan dari pihak pembaca untuk mencari salasilah keluarga yang diketahui bersusurgalurkan kepada kesultanan-kesultanan ahlul-bait dahulukala di Alam Melayu.

Kami merasa terharu di atas sambutan serta kata-kata perangsang yang diberikan. Atas permintaan ramai yang meminta judul tersebut diulang cetak, maka pihak kami telah mengambil keputusan untuk menerbitkan judul 'Ahlul-Bait (Keluarga) Rasulullah SAW & Kesultanan Melayu'. Apa yang hendak kami tampilkan dalam karya terbaru ini ialah peranan dan jasa yang amat besar yang ditaburkan oleh generasi ahlul-bait awallun serta Raja-raja Melayu dahulu kala dalam menjelma, melebur, mengacu dan membentuk tamadun Melayu Islam Beraja, adat resam serta worldview bangsa Melayu. Pegangan sedemikian itulah yang berjaya memelihara ketahanan dalaman agama yang tinggi serta menguatkan jati diri orang Melayu untuk zaman-berzaman. Sentuhan ahlul-bait dan Raja-raja Melayu dari 'Orde Melayu Lama' (orde Kesultanan Melayu Melaka) inilah hakikatnya menjadi teras tunjang kekuatan jati diri Melayu.

Malangnya, hakikat yang terlindung ini telah menyebabkan bangsa Melayu menjadi sasaran utama perang saraf yang dicetuskan oleh musuh-musuh bangsa dan agama. Apa yang paling mengejutkan ialah serangan saraf ke atas bangsa Melayu yang melibatkan agenda Yahudi Zionis yang mulai zaman penjajahan British sekitar awal abad ke-19M. Sedikit sebanyak serangan yang bertubi-tubi tersebut telah berjaya merapuhkan hakikat orang Melayu dan melemahkan jati diri mereka pada hari ini.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
34 0 14 November, 2019

Pemilihan tarikh 31 Ogos ini telah diputuskan dalam sebuah mesyuarat yang dihadiri Ketua Pemuda Umno dan timbalannya iaitu Haji Ahmad Badawi (bapa Perdana Menteri ke 5, Tun Abdullah) bersama Mufti Pulau Pinang pada ketika itu, Syeikh Abdullah Fahim (datuk kepada Tun Abdullah). Dalam menentukan tarikh yang ideal, Tunku Abdul Rahman berpendapat beliau perlu mendapatkan pandangan Syeikh Fahim memandangkan beliau merupakan seorang yang pakar dalam ilmu Falak.

Menurut Syeikh Fahim, tarikh 31 Ogos ini adalah tarikh yang baik keranaan menurut kiraannya, pada tarikh tersebut semua planet akan berada dalam kedudukan sebaris. Syeikh Fahim juga berkata, sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipilih, maka tarikh yang elok selepas itu adalah 5 tahun lagi, iaitu 31 Ogos 1962.Sebelum Tunku Abdul Rahman memaklumkan pemilihan tarikh tersebut kepada pihak British, Syeikh Fahim juga telah berpesan sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipersetujui oleh British, beliau melarang agar pemuda-pemuda parti UMNO daripada melakukan kekacauan atau rampasan kuasa daripada British agar tiada perkara lebih buruk berlaku.

Pihak British akhirnya bersetuju dengan tarikh tersebut dan akhir pada 20 Februari 1956, tarikh 31 Ogos 1957 telah dipersetujui sebagai tarikh pengisytiharaan kemerdekaan. Rancang asalnya adalah agar Tunku dalam melakukakan pengisytiharaan tepat pada 12 malam 31 Ogos 1957 malangnya akibat kesesakan lalu lintas yang teruk, maka beliau terlambat sampai ke Padang Pahlawan, Bandar Hilir Melaka.

FULL VIDEO DI FB PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Pemilihan tarikh 31 Ogos ini telah diputuskan dalam sebuah mesyuarat yang dihadiri Ketua Pemuda Umno dan timbalannya iaitu Haji Ahmad Badawi (bapa Perdana Menteri ke 5, Tun Abdullah) bersama Mufti Pulau Pinang pada ketika itu, Syeikh Abdullah Fahim (datuk kepada Tun Abdullah). Dalam menentukan tarikh yang ideal, Tunku Abdul Rahman berpendapat beliau perlu mendapatkan pandangan Syeikh Fahim memandangkan beliau merupakan seorang yang pakar dalam ilmu Falak.

Menurut Syeikh Fahim, tarikh 31 Ogos ini adalah tarikh yang baik keranaan menurut kiraannya, pada tarikh tersebut semua planet akan berada dalam kedudukan sebaris. Syeikh Fahim juga berkata, sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipilih, maka tarikh yang elok selepas itu adalah 5 tahun lagi, iaitu 31 Ogos 1962.Sebelum Tunku Abdul Rahman memaklumkan pemilihan tarikh tersebut kepada pihak British, Syeikh Fahim juga telah berpesan sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipersetujui oleh British, beliau melarang agar pemuda-pemuda parti UMNO daripada melakukan kekacauan atau rampasan kuasa daripada British agar tiada perkara lebih buruk berlaku.

Pihak British akhirnya bersetuju dengan tarikh tersebut dan akhir pada 20 Februari 1956, tarikh 31 Ogos 1957 telah dipersetujui sebagai tarikh pengisytiharaan kemerdekaan. Rancang asalnya adalah agar Tunku dalam melakukakan pengisytiharaan tepat pada 12 malam 31 Ogos 1957 malangnya akibat kesesakan lalu lintas yang teruk, maka beliau terlambat sampai ke Padang Pahlawan, Bandar Hilir Melaka.

FULL VIDEO DI FB PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
24 0 14 November, 2019

PENGUMUMAN! 🔊🔊🔊📢📢📢 Karya Terbaru Saya 'THE LOST OF GOLD ISLAND, Misteri Khazanah Tersembunyi Rebutan Dunia' Kini Telah Dibuka Untuk Tempahan!

Karya Ini Sememangnya Dalam Bahasa Melayu Yang Bakal Membongkar Satu Persatu Sejarah Keagungan Bangsa Kita Untuk Direnungi dan Dihayati Buat Generasi Kini.

AMARAN! Karya Ini Adalah Kesinambungan Daripada Karya 'MALACCA HAS FALLEN, Keruntuhan Sebuah Empayar Agung'. Bagi Yang Belum Mendapatkan Karya Saya Sebelum Ini, Ayuh Dapatkan Kedua-duanya!

PRE ORDER BERMULA 5 HINGGA 30 NOVEMBER 2019 SAHAJA!
.
JOM PAKAT2 ORDER SEGERA! +601160998652
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

PENGUMUMAN! 🔊🔊🔊📢📢📢 Karya Terbaru Saya 'THE LOST OF GOLD ISLAND, Misteri Khazanah Tersembunyi Rebutan Dunia' Kini Telah Dibuka Untuk Tempahan!

Karya Ini Sememangnya Dalam Bahasa Melayu Yang Bakal Membongkar Satu Persatu Sejarah Keagungan Bangsa Kita Untuk Direnungi dan Dihayati Buat Generasi Kini.

AMARAN! Karya Ini Adalah Kesinambungan Daripada Karya 'MALACCA HAS FALLEN, Keruntuhan Sebuah Empayar Agung'. Bagi Yang Belum Mendapatkan Karya Saya Sebelum Ini, Ayuh Dapatkan Kedua-duanya!

PRE ORDER BERMULA 5 HINGGA 30 NOVEMBER 2019 SAHAJA!
.
JOM PAKAT2 ORDER SEGERA! +601160998652
. 
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
154 0 14 November, 2019

Bani Tamim adalah salah satu suku terbesar dan paling banyak tersebar di Semenanjung Arab, pantai timur, dan Iraq. Bani Tamim terbahagi kepada beberapa suku kaum, antara lain Zaid Manah, Hanzalah, Rayah, Kulaib, Yarbu', Nihsyal, dan Majasya'. Di antara puak yang terkenal pada masa ini adalah keluarga Emir Al Thani, yang memerintah Qatar.
.
Bani Tamim adalah keturunan dari Tamim bin Murr, yang merupakan anak kepada Ad, salah satu keturunan Elyas bin Mudar, yang tidak lain adalah nenek moyang Nabi Muhammad.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Bani Tamim adalah salah satu suku terbesar dan paling banyak tersebar di Semenanjung Arab, pantai  timur, dan Iraq. Bani Tamim terbahagi kepada beberapa suku kaum, antara lain Zaid Manah, Hanzalah, Rayah, Kulaib, Yarbu', Nihsyal, dan Majasya'. Di antara puak yang terkenal pada masa ini adalah keluarga Emir Al Thani, yang memerintah Qatar.
.
Bani Tamim adalah keturunan dari Tamim bin Murr, yang merupakan anak kepada Ad, salah satu keturunan Elyas bin Mudar, yang tidak lain adalah nenek moyang Nabi Muhammad.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
137 0 14 November, 2019

Semenanjung Malaysia sejak dahulu lagi terkenal dengan emas. Sebelum kedatangan penjajah di Tanah Melayu, Semenanjung Malaysia juga dipanggil Semenanjung Emas (merangkumi Semenanjung Malaysia dan selatan Thailand) oleh Claudius Ptolemy seorang tokoh Yunani di zaman Rom Kuno.

Berdasarkan sejarah dan sehingga kini, emas paling banyak ditemui di negeri Pahang, Kelantan dan Terengganu. Selain itu juga negeri-negeri lain iaitu Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor juga mempunyai emas.

Negeri Malaysia Timur Sabah dan Sarawak juga ada emas di temui. Di Sabah emas ditemui di sekitar Lahad Datu dan Tawau dan Sarawak di Bau dan Lubok Antu.
Sehingga kini masih ada aktiviti perlombongan emas di Malaysia yang dibuat sama ada secara kecil-kecilan atau besar-besaran.

Antara Tajuk2 'Panas' Dalam Karya Terbaru Saya, THE LOST OF GOLD ISLAND, MISTERI KHAZANAH TERSEMBUNYI REBUTAN DUNIA iaitulah 'EMAS DI ALAM MELAYU'

Karya ini tidak lain dan tidak bukan adalah salah satu usaha saya untuk menggarap kesedaran masyarakat kini khususnya GOLONGAN MUDA yang terkial kial mencari sejarah dan identiti bangsa yang sudah hilang.

Moga jiwa dan akal kita kembali menuju fitrah bangsa yang sebenarnya sangat hebat dan keagungan bangsa kita telah diakui para sarjana barat di luar sana. Hanya kita yang sedang ragu2 akan kehebatan bangsa kita.

Kerana? MEREKA SUDAH BERJAYA MEMADAMKAN SEJARAH BANGSA KITA!

Insya Allah bakal terbit 28 November ini (SIAP DIPOS KEPADA YANG SUDAH MENEMPAHNYA!) Kepada yang mungkin berminat, boleh dapatkan ya. Tidaklah saya memaksa, sekurang kurangnya, usaha saya ini mendapat sokongan daripada anda semua.🤗
.
TEMPAH SEKARANG! +601160998652

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Semenanjung Malaysia sejak dahulu lagi terkenal dengan emas. Sebelum kedatangan penjajah di Tanah Melayu, Semenanjung Malaysia juga dipanggil Semenanjung Emas (merangkumi Semenanjung Malaysia dan selatan Thailand) oleh Claudius Ptolemy seorang tokoh Yunani di zaman Rom Kuno.

Berdasarkan sejarah dan sehingga kini, emas paling banyak ditemui di negeri Pahang, Kelantan dan Terengganu. Selain itu juga negeri-negeri lain iaitu Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor juga mempunyai emas.

Negeri Malaysia Timur Sabah dan Sarawak juga ada emas di temui. Di Sabah emas ditemui di sekitar Lahad Datu dan Tawau dan Sarawak di Bau dan Lubok Antu.
Sehingga kini masih ada aktiviti perlombongan emas di Malaysia yang dibuat sama ada secara kecil-kecilan atau besar-besaran.

Antara Tajuk2 'Panas' Dalam Karya Terbaru Saya, THE LOST OF GOLD ISLAND, MISTERI KHAZANAH TERSEMBUNYI REBUTAN DUNIA iaitulah 'EMAS DI ALAM MELAYU'

Karya ini tidak lain dan tidak bukan adalah salah satu usaha saya untuk menggarap kesedaran masyarakat kini khususnya GOLONGAN MUDA yang terkial kial mencari sejarah dan identiti bangsa yang sudah hilang.

Moga jiwa dan akal kita kembali menuju fitrah bangsa yang sebenarnya sangat hebat dan keagungan bangsa kita telah diakui para sarjana barat di luar sana. Hanya kita yang sedang ragu2 akan kehebatan bangsa kita.

Kerana? MEREKA SUDAH BERJAYA MEMADAMKAN SEJARAH BANGSA KITA!

Insya Allah bakal terbit 28 November ini (SIAP DIPOS KEPADA YANG SUDAH MENEMPAHNYA!) Kepada yang mungkin berminat, boleh dapatkan ya. Tidaklah saya memaksa, sekurang kurangnya, usaha saya ini mendapat sokongan daripada anda semua.🤗
.
TEMPAH SEKARANG! +601160998652

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
255 0 14 November, 2019

Inilah masalahnya bila koya nak jadi orang putih, tapi syok sendiri je.

Bak kata Kurt Cobain :

He's the one who likes all our pretty songs
And he likes to sing along
And he likes to shoot his gun
But he don't know what it means
Don't know what it means.. #randuk #tolakpolitikuskurap #melayu #tanahmelayu #bahasamelayu

Inilah masalahnya bila koya nak jadi orang putih, tapi syok sendiri je.

Bak kata Kurt Cobain :

He's the one who likes all our pretty songs
And he likes to sing along
And he likes to shoot his gun
But he don't know what it means
Don't know what it means.. #randuk #tolakpolitikuskurap #melayu #tanahmelayu #bahasamelayu
76 2 14 November, 2019

Pemilihan tarikh 31 Ogos ini telah diputuskan dalam sebuah mesyuarat yang dihadiri Ketua Pemuda Umno dan timbalannya iaitu Haji Ahmad Badawi (bapa Perdana Menteri ke 5, Tun Abdullah) bersama Mufti Pulau Pinang pada ketika itu, Syeikh Abdullah Fahim (datuk kepada Tun Abdullah). Dalam menentukan tarikh yang ideal, Tunku Abdul Rahman berpendapat beliau perlu mendapatkan pandangan Syeikh Fahim memandangkan beliau merupakan seorang yang pakar dalam ilmu Falak.

Menurut Syeikh Fahim, tarikh 31 Ogos ini adalah tarikh yang baik keranaan menurut kiraannya, pada tarikh tersebut semua planet akan berada dalam kedudukan sebaris. Syeikh Fahim juga berkata, sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipilih, maka tarikh yang elok selepas itu adalah 5 tahun lagi, iaitu 31 Ogos 1962.Sebelum Tunku Abdul Rahman memaklumkan pemilihan tarikh tersebut kepada pihak British, Syeikh Fahim juga telah berpesan sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipersetujui oleh British, beliau melarang agar pemuda-pemuda parti UMNO daripada melakukan kekacauan atau rampasan kuasa daripada British agar tiada perkara lebih buruk berlaku.

Pihak British akhirnya bersetuju dengan tarikh tersebut dan akhir pada 20 Februari 1956, tarikh 31 Ogos 1957 telah dipersetujui sebagai tarikh pengisytiharaan kemerdekaan. Rancang asalnya adalah agar Tunku dalam melakukakan pengisytiharaan tepat pada 12 malam 31 Ogos 1957 malangnya akibat kesesakan lalu lintas yang teruk, maka beliau terlambat sampai ke Padang Pahlawan, Bandar Hilir Melaka.

FULL VIDEO DI FB PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Pemilihan tarikh 31 Ogos ini telah diputuskan dalam sebuah mesyuarat yang dihadiri Ketua Pemuda Umno dan timbalannya iaitu Haji Ahmad Badawi (bapa Perdana Menteri ke 5, Tun Abdullah) bersama Mufti Pulau Pinang pada ketika itu, Syeikh Abdullah Fahim (datuk kepada Tun Abdullah). Dalam menentukan tarikh yang ideal, Tunku Abdul Rahman berpendapat beliau perlu mendapatkan pandangan Syeikh Fahim memandangkan beliau merupakan seorang yang pakar dalam ilmu Falak.

Menurut Syeikh Fahim, tarikh 31 Ogos ini adalah tarikh yang baik keranaan menurut kiraannya, pada tarikh tersebut semua planet akan berada dalam kedudukan sebaris. Syeikh Fahim juga berkata, sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipilih, maka tarikh yang elok selepas itu adalah 5 tahun lagi, iaitu 31 Ogos 1962.Sebelum Tunku Abdul Rahman memaklumkan pemilihan tarikh tersebut kepada pihak British, Syeikh Fahim juga telah berpesan sekiranya tarikh 31 Ogos 1957 tidak dipersetujui oleh British, beliau melarang agar pemuda-pemuda parti UMNO daripada melakukan kekacauan atau rampasan kuasa daripada British agar tiada perkara lebih buruk berlaku.

Pihak British akhirnya bersetuju dengan tarikh tersebut dan akhir pada 20 Februari 1956, tarikh 31 Ogos 1957 telah dipersetujui sebagai tarikh pengisytiharaan kemerdekaan. Rancang asalnya adalah agar Tunku dalam melakukakan pengisytiharaan tepat pada 12 malam 31 Ogos 1957 malangnya akibat kesesakan lalu lintas yang teruk, maka beliau terlambat sampai ke Padang Pahlawan, Bandar Hilir Melaka.

FULL VIDEO DI FB PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
807 6 14 November, 2019

SEMUA DIJEMPUT HADIR
MASUK PERCUMA

Repost @pernilam

Sukacita dimaklumkan bahawa dengan julung kalinya Pameran Destar-Destar Warisan Melayu telah berlangsung di Universiti Malaya Kuala Lumpur.

Terdapat berpuluh jenis destar terpilih yang dipamerkan kepada umum dengan pelbagai informasi kegunaan waktu dahulu.

Jadi jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai salah satu pelengkap busana Melayu terpenting buat pengetahuan para pengunjung nanti.

Jumpa disana!

InsyaAllah.

#Pernilam #Purbakala #PedangMelayu #Keris #Tumboklada #Destar #Imamah #Tengkolok #Tanjak #Getam #Laksamana #Panglima #Pendekar #Pahlawan #PandaiAkal #Silat #AlamMelayu #TanahMelayu #SeniWarisanBusanaMelayuTradisional #tanjakviral #tanjakonline #berdirisendiri #PewarisMalaysia #TanjakWarisan7 #BoneFighter #PusakaKitaMaruahKita

SEMUA DIJEMPUT HADIR
MASUK PERCUMA

Repost @pernilam

Sukacita dimaklumkan bahawa dengan julung kalinya Pameran Destar-Destar Warisan Melayu telah berlangsung di Universiti Malaya Kuala Lumpur.

Terdapat berpuluh jenis destar terpilih yang dipamerkan kepada umum dengan pelbagai informasi kegunaan waktu dahulu.

Jadi jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai salah satu pelengkap busana Melayu terpenting buat pengetahuan para pengunjung nanti.

Jumpa disana!

InsyaAllah.

#Pernilam #Purbakala #PedangMelayu #Keris #Tumboklada #Destar #Imamah #Tengkolok #Tanjak #Getam #Laksamana #Panglima #Pendekar #Pahlawan #PandaiAkal #Silat #AlamMelayu #TanahMelayu #SeniWarisanBusanaMelayuTradisional #tanjakviral #tanjakonline #berdirisendiri #PewarisMalaysia #TanjakWarisan7 #BoneFighter #PusakaKitaMaruahKita
13 0 14 November, 2019

SEMUA DIJEMPUT HADIR
MASUK PERCUMA

Repost @pernilam

Sukacita dimaklumkan bahawa dengan julung kalinya Pameran Destar-Destar Warisan Melayu telah berlangsung di Universiti Malaya Kuala Lumpur.

Terdapat berpuluh jenis destar terpilih yang dipamerkan kepada umum dengan pelbagai informasi kegunaan waktu dahulu.

Jadi jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai salah satu pelengkap busana Melayu terpenting buat pengetahuan para pengunjung nanti.

Jumpa disana!

InsyaAllah.

#Pernilam #Purbakala #PedangMelayu #Keris #Tumboklada #Destar #Imamah #Tengkolok #Tanjak #Getam #Laksamana #Panglima #Pendekar #Pahlawan #PandaiAkal #Silat #AlamMelayu #TanahMelayu #SeniWarisanBusanaMelayuTradisional #tanjakviral #tanjakonline #berdirisendiri #PewarisMalaysia #TanjakWarisan7 #BoneFighter #PusakaKitaMaruahKita

SEMUA DIJEMPUT HADIR
MASUK PERCUMA

Repost @pernilam

Sukacita dimaklumkan bahawa dengan julung kalinya Pameran Destar-Destar Warisan Melayu telah berlangsung di Universiti Malaya Kuala Lumpur.

Terdapat berpuluh jenis destar terpilih yang dipamerkan kepada umum dengan pelbagai informasi kegunaan waktu dahulu.

Jadi jangan lepaskan peluang ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai salah satu pelengkap busana Melayu terpenting buat pengetahuan para pengunjung nanti.

Jumpa disana!

InsyaAllah.

#Pernilam #Purbakala #PedangMelayu #Keris #Tumboklada #Destar #Imamah #Tengkolok #Tanjak #Getam #Laksamana #Panglima #Pendekar #Pahlawan #PandaiAkal #Silat #AlamMelayu #TanahMelayu #SeniWarisanBusanaMelayuTradisional #tanjakviral #tanjakonline #berdirisendiri #PewarisMalaysia #TanjakWarisan7 #BoneFighter #PusakaKitaMaruahKita
12 1 14 November, 2019
Tanjak Hitam Kosong 8 pcs selamat sampai k kelantan... Terima kasih membeli dengan saya... Jom wassup saya www.wasap.my/60104616105  untuk mengetahui lebih lanjut tentang tanjak warisan... #tanjakviral #tanjakmurah #tanjakwarisankita
#tanjakmelayu #tanjakterbaik #tanjakterlaris #tanjakkariasi #tengkolok #getam #semutar #tanjakcustom #takkanmelayuhilangdidunia #tanjakideologimelayu #tandamelayusejati #destarmelayu #destaralammelayu #alammelayu #destarmelayu  #tanahmelayukembalibertanjak #tanahmelayu #tanahyangdipijak #tanahairku
20 0 14 November, 2019

Top #tanahmelayu posts

“Sesungguhnya, hari ini akan kita persiapkan sebuah persediaan bagi menghadapi peristiwa besar yang akan berlaku.” Aku terus menundukkan kepala sambil mendengar titah daripada Baginda Sultan. “Anakanda Paduka Muadzam Shah!” titah Baginda Sultan dengan lantang. “Hari ini beta dengan tegasnya mahu Anakanda Paduka mencatit setiap peristiwa yang sedang dan akan berlaku sebagai catitan sejarah dan maruah Kesultanan ini!”
.
Gulp.. tertelan air liur aku dibuatnya, tersentak pun ada. Bayangkan, seorang Sultan terus memberikan arahan langsung dan memang tidaklah aku berani untuk mengatakan tidak. Baginda Sultan menyambung titahnya, “Kita bakal berdepan dengan sebuah peristiwa yang amat menyedihkan, hakikatnya itulah kegembiraan buat kita kerana berkorban untuk Tanah Suci kita. Beta tahu Kesultanan Melaka sudah diintip dan dijajah dari dalam, pengkhianatan berlaku dalam kalangan kita semua. Kini, hanya tinggal kita sahaja untuk membalas jasa segalanya”.
.
Tidak semena-mena, mengalir air mata tanpa aku sedari. Aku tidak tahu mengapa berlinangan air mataku apabila Baginda Sultan bertitah sebegitu. Bagaikan sesuatu yang amat besar akan berlaku di Kota Metropolis ini. “Inilah kota yang akan runtuh buat sementara dan akan bangkit pada hari akhirnya (akhir zaman) nanti. Keruntuhan empayar kita adalah disengajakan bagi menyelamatkan Kota Suci Mekah yang lebih beta cintai lebih dari segalanya.
.
Inilah sebuah arahan langsung dan tiada rundingan daripada Daulah Khilafiyyah. Apakah kalian sanggup Kota Suci kita dinoda Sang Penjajah Durjana?” Masing-masing menundukkan pandangan dan terdiam kaku. Aku memang tidak dapat menahan lagi air mataku. Inilah sebuah titik tamat buat Kesultanan Melaka yang sudah menguasai dunia.
.
Petikan Karya #malaccahasfallen "KERUNTUHAN EMPAYAR YANG DIRANCANG"
.
Hayati dan Telusuri Sendiri Dalam Karya Epik Sejarah Ini | DAPATKAN SEKARANG +601160998652
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending

“Sesungguhnya, hari ini akan kita persiapkan sebuah persediaan  bagi menghadapi peristiwa besar yang akan  berlaku.” Aku terus menundukkan kepala sambil mendengar titah daripada Baginda Sultan. “Anakanda Paduka Muadzam  Shah!” titah Baginda Sultan dengan lantang. “Hari ini beta  dengan tegasnya mahu  Anakanda Paduka mencatit setiap peristiwa yang sedang dan akan berlaku sebagai catitan sejarah dan maruah Kesultanan ini!”
.
Gulp.. tertelan air liur aku dibuatnya, tersentak pun ada. Bayangkan, seorang Sultan terus memberikan arahan langsung dan memang tidaklah aku berani untuk mengatakan tidak. Baginda Sultan menyambung titahnya, “Kita bakal berdepan dengan sebuah peristiwa yang amat menyedihkan, hakikatnya itulah kegembiraan buat kita kerana berkorban untuk Tanah Suci  kita. Beta tahu Kesultanan Melaka sudah  diintip dan  dijajah  dari dalam, pengkhianatan berlaku dalam kalangan kita semua. Kini, hanya tinggal  kita sahaja untuk  membalas jasa segalanya”.
.
Tidak semena-mena, mengalir air mata tanpa aku sedari. Aku tidak tahu mengapa berlinangan air mataku apabila Baginda Sultan bertitah  sebegitu.  Bagaikan sesuatu yang amat besar akan berlaku  di Kota  Metropolis ini. “Inilah kota yang akan runtuh buat sementara dan  akan bangkit pada hari akhirnya (akhir zaman) nanti. Keruntuhan empayar kita  adalah disengajakan bagi  menyelamatkan Kota Suci Mekah yang lebih beta cintai lebih dari segalanya.
.
Inilah sebuah arahan langsung dan tiada rundingan daripada  Daulah  Khilafiyyah.  Apakah kalian sanggup Kota Suci kita dinoda  Sang Penjajah Durjana?” Masing-masing menundukkan pandangan dan terdiam kaku. Aku memang tidak dapat menahan lagi air mataku. Inilah sebuah titik tamat buat Kesultanan Melaka yang sudah menguasai dunia.
.
Petikan Karya #malaccahasfallen "KERUNTUHAN EMPAYAR YANG DIRANCANG"
.
Hayati dan Telusuri Sendiri Dalam Karya Epik Sejarah Ini | DAPATKAN SEKARANG +601160998652
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending
2,640 33 8 September, 2019

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.

Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)

Dalam sejarahnya
Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi

Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut

FULL CAPTION DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomk

Melayu itu orang yang bijaksana
Nakalnya bersulam jenaka
Budi bahasanya tidak terkira
Kurang ajarnya tetap santun
Jika menipu pun masih bersopan
Bila mengampu bijak beralas tangan.

Melayu itu berani jika bersalah
Kecut takut kerana benar,
Janji simpan di perut
Selalu pecah di mulut,
Biar mati adat
Jangan mati anak.

Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya:
Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu
Banjar juga disebut Melayu,
Minangkabau memang Melayu,
Keturunan Acheh adalah Melayu,
Jakun dan Sakai asli Melayu,
Arab dan Pakistani, semua Melayu
Mamak dan Malbari serap ke Melayu
Malah mua'alaf bertakrif Melayu
(Setelah disunat anunya itu)

Dalam sejarahnya
Melayu itu pengembara lautan
Melorongkan jalur sejarah zaman
Begitu luas daerah sempadan
Sayangnya kini segala kehilangan

Melayu itu kaya falsafahnya
Kias kata bidal pusaka
Akar budi bersulamkan daya
Gedung akal laut bicara

Malangnya Melayu itu kuat bersorak
Terlalu ghairah pesta temasya
Sedangkan kampung telah tergadai
Sawah sejalur tinggal sejengkal
tanah sebidang mudah terjual

Meski telah memiliki telaga
Tangan masih memegang tali
Sedang orang mencapai timba.
Berbuahlah pisang tiga kali
Melayu itu masih bermimpi

Walaupun sudah mengenal universiti
Masih berdagang di rumah sendiri.
Berkelahi cara Melayu
Menikam dengan pantun
Menyanggah dengan senyum
Marahnya dengan diam
Merendah bukan menyembah
Meninggi bukan melonjak.

Watak Melayu menolak permusuhan
Setia dan sabar tiada sempadan
Tapi jika marah tak nampak telinga
Musuh dicari ke lubang cacing
Tak dapat tanduk telinga dijinjing
Maruah dan agama dihina jangan
Hebat amuknya tak kenal lawan

Berdamai cara Melayu indah sekali
Silaturrahim hati yang murni
Maaf diungkap senantiasa bersahut
Tangan diulur sentiasa bersambut
Luka pun tidak lagi berparut

FULL CAPTION DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomk
3,902 37 24 October, 2019

Semarak Melayu Kian Nyata.. Moga Bangkit Mula Menyatu. Bangkit Terus Dengan Berisi. Jangan Bangkit Kosong di Hati. Agar Kembali Kenali Identiti. Moga Barokah Usaha Ini.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Semarak Melayu Kian Nyata.. Moga Bangkit Mula Menyatu. Bangkit Terus Dengan Berisi. Jangan Bangkit Kosong di Hati. Agar Kembali Kenali Identiti. Moga Barokah Usaha Ini.

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
2,504 41 24 October, 2019

Apabila Nabi Sulaiman menaiki anak tangga ketiga, lalu duduk di atas singgahsananya, maka patung burung garuda itu bergerak mengambil mahkota Nabi Sulaiman a.s, lalu meletakkannya di atas kepala Nabi Sulaiman. Setelah mahkota diletakkan di atas kepalanya, berputarlah singgahsana itu bersama semua yang ada sebagaimana berputarnya kincir dengan putaran yang cepat.
.
Mu'awiyah dalam keaadan kagum bertanya, "Apakah yang menggerakkannya, wahai Ka'bul Ahbar?" Ka'bul Ahbar selanjutnya menerangkan; yang menggerakkannya ialah naga emas yang ada pada singgahsana itu. Naga itu dicipta oleh jin Sakhr.
.
Apabila tombol yang berupa naga itu diputar, maka berputarlah semua patung singa, patung garuda, dan patung merak yang berada di bawah singgahsana, sementara yang berada di atas tidak bergerak. Apabila tombol ditekan swkali lagi, berhentilah semua patung itu. Kepala mereka tertunduk di atas kepala Nabi Sulaiman a.s yang telah duduk di atas singgahsananya. Kemudian patung - patung itu menyembur wangian yang ada di dalam rongganya ke atas kepala Nabi Sulaiman.
.
Kemudian patung burung merpati emas yang bertenggek di atas tiang mutiara mengambil kitab Taurat, lalu meletakkannya di atas tangan Nabi Sulaiman a.s. Nabi Sulaiman seterusnya membacakan Taurat kepada para hadirin yang berada di dalam dewan. Begitulah kurniaan Allah kepada Nabi Sulaiman seperti yang dimohonkannya kepada Allah, " Ya Tuhanku, ampunilah aku dan anugerahkanlah kepadaku kerajaan yang tidak dimiliki oleh seorang jua pun sesudahku; sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemberi" (Surah Shad:35)
.
Petikan Buku; The King Sulayman
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Apabila Nabi Sulaiman menaiki anak tangga ketiga, lalu duduk di atas singgahsananya, maka patung burung garuda itu bergerak mengambil mahkota Nabi Sulaiman a.s, lalu meletakkannya di atas kepala Nabi Sulaiman. Setelah mahkota diletakkan di atas kepalanya, berputarlah singgahsana itu bersama semua yang ada sebagaimana berputarnya kincir dengan putaran yang cepat.
. 
Mu'awiyah dalam keaadan kagum bertanya, "Apakah yang menggerakkannya, wahai Ka'bul Ahbar?" Ka'bul Ahbar selanjutnya menerangkan; yang menggerakkannya ialah naga emas yang ada pada singgahsana itu. Naga itu dicipta oleh jin Sakhr.
. 
Apabila tombol yang berupa naga itu diputar, maka berputarlah semua patung singa, patung garuda, dan patung merak yang berada di bawah singgahsana, sementara yang berada di atas tidak bergerak. Apabila tombol ditekan swkali lagi, berhentilah semua patung itu. Kepala mereka tertunduk di atas kepala Nabi Sulaiman a.s yang telah duduk di atas singgahsananya. Kemudian patung - patung itu menyembur wangian yang ada di dalam rongganya ke atas kepala Nabi Sulaiman.
. 
Kemudian patung burung merpati emas yang bertenggek di atas tiang mutiara mengambil kitab Taurat, lalu meletakkannya di atas tangan Nabi Sulaiman a.s. Nabi Sulaiman seterusnya membacakan Taurat kepada para hadirin yang berada di dalam dewan. Begitulah kurniaan Allah kepada Nabi Sulaiman seperti yang dimohonkannya kepada Allah, " Ya Tuhanku, ampunilah aku dan anugerahkanlah kepadaku kerajaan yang tidak dimiliki oleh seorang jua pun sesudahku; sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemberi" (Surah Shad:35)
.
Petikan Buku; The King Sulayman
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
2,723 53 23 September, 2019

SIAPAKAH PANJI HITAM?
.
Apakah Panji Hitam Ufuk Timur? Mungkin ramai antara kita yang masih belum mengetahui apakah Panji Hitam Ufuk Timur. Ok, di sini saya boleh ringkaskan Panji Hitam Dari Timur adalah tentera Imam Mahdi yang akan memperjuangkan Islam di akhir zaman.
.
Tentera ini tidak akan kalah kerana mendapat perlindungan dari Allah. Tentera ini juga akan menghapuskan Yahudi laknatullah yang membunuh ramai umat Islam masa kini. Tentera ini akan dipimpin oleh Al-Mahdi.
.
Sekiranya ianya datang pada masa kita sama-samalah kita berjuang di jalan Allah. Di sini saya postkan hadis-hadis Rasullulah tentang Panji-panji Hitam Dari Timur.
.
1. Sabda Nabi SAW: Al-Mahdi akan datang setelah muncul Panji-panji Hitam dari sebelah Timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun. (Ibnu Majah)
.
2. Sabda Nabi SAW: Orang ramai daripada Timur akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada al-Mahdi.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

SIAPAKAH PANJI HITAM?
. 
Apakah Panji Hitam Ufuk Timur? Mungkin ramai antara kita yang masih belum mengetahui apakah Panji Hitam Ufuk Timur. Ok, di sini saya boleh ringkaskan Panji Hitam Dari Timur adalah tentera Imam Mahdi yang akan memperjuangkan Islam di akhir zaman.
.
Tentera ini tidak akan kalah kerana mendapat perlindungan dari Allah. Tentera ini juga akan menghapuskan Yahudi laknatullah yang membunuh ramai umat Islam masa kini. Tentera ini akan dipimpin oleh Al-Mahdi.
.
Sekiranya ianya datang pada masa kita sama-samalah kita berjuang di jalan Allah. Di sini saya postkan hadis-hadis Rasullulah tentang Panji-panji Hitam Dari Timur.
. 
1. Sabda Nabi SAW: Al-Mahdi akan datang setelah muncul Panji-panji Hitam dari sebelah Timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun. (Ibnu Majah)
. 
2. Sabda Nabi SAW: Orang ramai daripada Timur akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada al-Mahdi.
. 
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
2,464 53 11 October, 2019

Gerak silat asalnya Ilham
Lalu disimpan di dalam Bunga
Dari bunga terbitnya Buah
.
Perkataan Silat bermaksud seni beladiri yang membawa maksud ilmu pergerakan mempertahankan diri yang melibatkan permainan senjata atau tangan kosong. Silat memiliki maksud yang sama dengan Wushu yang bermaksud ilmu berlawan. Perkataan Silat sinonim dengan seni beladiri dari Nusantara yang meliputi Malaysia, Indonesia, Thailand, Borneo dan keseluruhan negara-negara Asia Tenggara. Menurut Kamus Dewan, tipu muslihat disebut sebagai elak, mengikut loghat utara Tanah Melayu disebut elat. Terdapat teori mengatakan perkataan Silat bersal dari  si-ilat (orang yang pandai muslihat)
.
Asal usul Silat sukar dijejaki dan dipercayai berusia ribuan tahun. Ia digunakan sebagai sistem pertahanan bagi kerajaan Langkasuka, Champa, Srivijaya, Beruas, Melaka, Makasar, Aceh, Majapahit, Gangga, Pattani dan kerajaan-kerajaan lain di Asia Tenggara. Silat tidak boleh dituntut sebagai hakmilik warisan sesebuah negara kerana sejarahnya meliputi keseluruhan Nusantara.

Menurut bukti tinggalan sejarah  yang terdapat di Chandi Borobudur dan Candi Prambanan di Jawa, dapatlah disimpulkan bahawa sudah wujud seni mempertahankan diri ini di kawasan kepulauan Melayu pada abad ke-8 Masihi.
.
FULL VIDEO & CAPTION DI FACEBOOK PAGE Izzuddin Al Jitrawiy
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

Gerak silat asalnya Ilham
Lalu disimpan di dalam Bunga
Dari bunga terbitnya Buah
.
Perkataan Silat bermaksud seni beladiri yang membawa maksud ilmu pergerakan mempertahankan diri yang melibatkan permainan senjata atau tangan kosong. Silat memiliki maksud yang sama dengan Wushu yang bermaksud ilmu berlawan. Perkataan Silat sinonim dengan seni beladiri dari Nusantara yang meliputi Malaysia, Indonesia, Thailand, Borneo dan keseluruhan negara-negara Asia Tenggara. Menurut Kamus Dewan, tipu muslihat disebut sebagai elak, mengikut loghat utara Tanah Melayu disebut elat. Terdapat teori mengatakan perkataan Silat bersal dari  si-ilat (orang yang pandai muslihat)
. 
Asal usul Silat sukar dijejaki dan dipercayai berusia ribuan tahun. Ia digunakan sebagai sistem pertahanan bagi kerajaan Langkasuka, Champa, Srivijaya, Beruas, Melaka, Makasar, Aceh, Majapahit, Gangga, Pattani dan kerajaan-kerajaan lain di Asia Tenggara. Silat tidak boleh dituntut sebagai hakmilik warisan sesebuah negara kerana sejarahnya meliputi keseluruhan Nusantara.

Menurut bukti tinggalan sejarah  yang terdapat di Chandi Borobudur dan Candi Prambanan di Jawa, dapatlah disimpulkan bahawa sudah wujud seni mempertahankan diri ini di kawasan kepulauan Melayu pada abad ke-8 Masihi.
.
FULL VIDEO & CAPTION DI FACEBOOK PAGE Izzuddin Al Jitrawiy
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
2,579 33 11 September, 2019

Peradaban Islam terkenal di serata dunia melalui pelbagai bidang seperti perubatan, kejuruteraan, seni bina dan intelektual. Nama-nama seperti Ibnu Qaiyim, Al-Tabary, Ibnu Sina dan Ibnu Nafis dikenali serata dunia malah buku serta kajian mereka menjadi rujukan masyarakat antarabangsa.

Begitu juga ketika memperluaskan jajahan negara Islam serta memerangi golongan murtad selepas kewafatan Rasulullah SAW, lahirlah pembuatan peralatan perang seperti senjata dan perisai. Masyarakat hari ini masih berpeluang menelusuri era kekuasaan dan keagungan peradaban Islam melalui pameran Simbol Kekuasaan dan Keindahan: Koleksi Muzium Kesenian Islam Malaysia yang menghimpunkan koleksi senjata dan perisai terbaik meliputi Afrika Utara sehing­ga ke rantau Asia Teng­gara. “Kita banyak membaca buku mendakwa negara Barat pelopor kepada pemba­ngunan dan kemajuan dunia, namun hakikatnya masyarakat Islam sudah lama menemui kaedah yang diguna pakai kini.
.
“Senjata dan perisai adalah satu bentuk seni terulung dan terindah pernah dihasilkan dalam peradaban Islam dalam pelbagai bentuk dan fungsi seperti pisau belati, pedang dan senjata api. “Pada zaman dulu, senjata dan perisai berfungsi sebagai pelindung sewaktu di medan pertempuran selain menjadi lambang status sosial seseorang. “Selain digunakan dalam majlis istiadat dan keramaian, senjata dan perisai dipersembahkan sebagai hadiah diplomatik selain digunakan bangsawan kerana percaya ia boleh memberi kuasa mistik kepada pemiliknya,” kata Pembantu Kurator Muzium Kesenian Islam Malaysia (IAMM) Zulkifli Ishak.

Katanya, seni hiasan pada senjata dan perisai mencerminkan kemahiran yang unggul dalam teknik pe­ngikatan batu permata, seni kaligrafi bertatah emas dan perak serta tahap pembuatan tertinggi dalam seni logam. Kerja tangan mewah dan halus pembuat senjata serta perisai dipertontonkan agar pengunjung mampu menghayati keindahan dan sentuhan seni pada artifak terbabit.
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtua

Peradaban Islam terkenal di serata dunia melalui pelbagai bidang seperti perubatan, kejuruteraan, seni bina dan intelektual. Nama-nama seperti Ibnu Qaiyim, Al-Tabary, Ibnu Sina dan Ibnu Nafis dikenali serata dunia malah buku serta kajian mereka menjadi rujukan masyarakat antarabangsa.

Begitu juga ketika memperluaskan jajahan negara Islam serta memerangi golongan murtad selepas kewafatan Rasulullah SAW, lahirlah pembuatan peralatan perang seperti senjata dan perisai. Masyarakat hari ini masih berpeluang menelusuri era kekuasaan dan keagungan peradaban Islam melalui pameran Simbol Kekuasaan dan Keindahan: Koleksi Muzium Kesenian Islam Malaysia yang menghimpunkan koleksi senjata dan perisai terbaik meliputi Afrika Utara sehing­ga ke rantau Asia Teng­gara. “Kita banyak membaca buku mendakwa negara Barat pelopor kepada pemba­ngunan dan kemajuan dunia, namun hakikatnya masyarakat Islam sudah lama menemui kaedah yang diguna pakai kini.
.
“Senjata dan perisai adalah satu bentuk seni terulung dan terindah pernah dihasilkan dalam peradaban Islam dalam pelbagai bentuk dan fungsi seperti pisau belati, pedang dan senjata api. “Pada zaman dulu, senjata dan perisai berfungsi sebagai pelindung sewaktu di medan pertempuran selain menjadi lambang status sosial seseorang. “Selain digunakan dalam majlis istiadat dan keramaian, senjata dan perisai dipersembahkan sebagai hadiah diplomatik selain digunakan bangsawan kerana percaya ia boleh memberi kuasa mistik kepada pemiliknya,” kata Pembantu Kurator Muzium Kesenian Islam Malaysia (IAMM) Zulkifli Ishak.

Katanya, seni hiasan pada senjata dan perisai mencerminkan kemahiran yang unggul dalam teknik pe­ngikatan batu permata, seni kaligrafi bertatah emas dan perak serta tahap pembuatan tertinggi dalam seni logam. Kerja tangan mewah dan halus pembuat senjata serta perisai dipertontonkan agar pengunjung mampu menghayati keindahan dan sentuhan seni pada artifak terbabit.
.
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtua
2,586 23 29 September, 2019

SEJARAH TOK KENALI.
Peribadi dan sifat² utama.

Tok kenali bukan hanya terkenal sebagai salah seorang ulama' besar sahaja, tetapi terkenal pula sebagai tokoh yang mempunyai sifat utama yang baik juga dicontohi.

Diantara sifat beliau itu ialah ;

1. Sangat menghormati dan memuliai ibu bapa.
2. Tak ingin merendah ² kan orang lain.
3. Tak pernah menolak kan jemputan dan panggilan, sekalipun tak ikut makan.
4. Suka beriktikaf di masjid, manakala tidur kerap berbantalkan lengan.
5. Menggemari kata ² hukama', kata ² Sakti dan syair ² Arab.
6. Biasa menulis diatas tapak tangan sebagai meja kecil kepadanya.
7. Pemurah, suka menderma terutama kepada fakir miskin dan anak ².
8. Penyabar, tak lekas marah, tak pernah memukul anak ², anak ² disuruh tanpa perintah hanya cukup dengan contoh perbuatannya sahaja.
9. Suka membaca dan menatap, baik buku ² atau majalah ² di mana sahaja beliau berada.
10. Suka berkorban, rela mengorbankan wang kerana ilmu pengetahuan, pernah beliau membayar kan semua majalah yang nipis dengan harga puluhan ringgit disebabkan disana terdapat beberapa perkataan yang baru kepadanya.
11. Pengingat, sentiasa ingat sesuatu masalah yang ditanya kan kepadanya, beliau juga mempunyai ingatan yang kuat di kalangan membaca sesuatu surat khabar atau majalah.

والله أعلم بالصواب

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

SEJARAH TOK KENALI. 
Peribadi dan sifat² utama.

Tok kenali bukan hanya terkenal sebagai salah seorang ulama' besar sahaja, tetapi terkenal pula sebagai tokoh yang mempunyai sifat utama yang baik juga dicontohi.

Diantara sifat beliau itu ialah ;

1. Sangat menghormati dan memuliai ibu bapa.
2. Tak ingin merendah ² kan orang lain.
3. Tak pernah menolak kan jemputan dan panggilan, sekalipun tak ikut makan.
4. Suka beriktikaf di masjid, manakala tidur kerap berbantalkan lengan.
5. Menggemari kata ² hukama', kata ²  Sakti dan syair ² Arab.
6. Biasa menulis diatas tapak tangan sebagai meja kecil kepadanya.
7. Pemurah, suka menderma terutama kepada fakir miskin dan anak ².
8. Penyabar, tak lekas marah, tak pernah memukul anak ², anak ² disuruh tanpa perintah hanya cukup dengan contoh perbuatannya sahaja.
9. Suka membaca dan menatap, baik buku ² atau majalah ² di mana sahaja beliau berada. 
10. Suka berkorban, rela mengorbankan wang kerana ilmu pengetahuan, pernah beliau membayar kan semua majalah yang nipis dengan harga puluhan ringgit disebabkan disana terdapat beberapa perkataan yang baru kepadanya.
11. Pengingat, sentiasa ingat sesuatu masalah yang ditanya kan kepadanya, beliau juga mempunyai ingatan yang kuat di kalangan membaca sesuatu surat khabar atau majalah.

والله أعلم بالصواب

Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
3,105 29 16 October, 2019

LAKSAMANA: PANGLIMA DIRAJA

Laksamana di Kesultanan Melaka bertanggungjawab untuk keselamatan laut Kesultanan, dan yang paling penting, laluan perdagangan China-India dalam Selat Melaka. Bahawa laluan perdagangan adalah merupakan nadi bagi Empayar. Beliau dalam arahan penuh armada Melaka, Mengikut kepercayaan orang dahulu, laksamana terkuat Melaka ialah Hang Tuah.

Peranan Laksaman yang utama ialah sebagai ketua angkatan laut dengan menjaga ketenteraman di laut khususnya bagi para pedagang yang ingin berdagang di Melaka dari serangan musuh mahupun lanun.

Bukan itu sahaja, laksamana juga berperanan untuk mengawal keselamatan sultan jika Sultan keluar dari istana atau dikenali sebagai pengawal peribadi disebabkan laksamana merupakan ornag yang paling kuat dan dipercayai untuk menjaga keselamatan sultan.

Malahan laksamana juga bertanggungjawab menjadi Ketua duta iaitu juga sebagai perunding ke negeri negeri lain untuk mengadakan rundingan dan wakil Sultan untuk menyampaikan utusan. Laksamana juga dipertanggungjawabkan untuk menjadi ketua urusan diraja ke seberang laut sebagai contoh negara naungan sultan yang berada di seberang laut.
.
FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi

LAKSAMANA: PANGLIMA DIRAJA

Laksamana di Kesultanan Melaka bertanggungjawab untuk keselamatan laut Kesultanan, dan yang paling penting, laluan perdagangan China-India dalam Selat Melaka. Bahawa laluan perdagangan adalah merupakan nadi bagi Empayar. Beliau dalam arahan penuh armada Melaka, Mengikut kepercayaan orang dahulu, laksamana terkuat Melaka ialah Hang Tuah.

Peranan Laksaman yang utama ialah sebagai ketua angkatan laut dengan menjaga ketenteraman di laut khususnya bagi para pedagang yang ingin berdagang di Melaka dari serangan musuh mahupun lanun.

Bukan itu sahaja, laksamana juga berperanan untuk mengawal keselamatan sultan jika Sultan keluar dari istana atau dikenali sebagai pengawal peribadi disebabkan laksamana merupakan ornag yang paling kuat dan dipercayai untuk menjaga keselamatan sultan.

Malahan laksamana juga bertanggungjawab menjadi Ketua duta iaitu juga sebagai perunding ke negeri negeri lain untuk mengadakan rundingan dan wakil Sultan untuk menyampaikan utusan. Laksamana juga dipertanggungjawabkan untuk menjadi ketua urusan diraja ke seberang laut sebagai contoh negara naungan sultan yang berada di seberang laut.
.
FULL VIDEO DI FACEBOOK PAGE IZZUDDIN AL JITRAWIY
.
Misi ReBRANDing SEJARAH & AKHIR ZAMAN by @izzuddin.aljitrawiy
.
#melayu #tanahmelayu #berdaulat #malaysia #sejarahmelayu #sejarah #sejarahmisteri #konspirasi #kiamat #remaja #izzuddinaljitrawiy #akhirzaman #dajjal #oneeye #freemason #illuminati #ilmuakhirzaman #hangtuah #trending #eskatologi #viral #global #sebarkan #anakmuda #belia #jomrepost #jomsebar #jomshare #jomkongsi
1,938 10 10 hours ago