#zass Instagram Photos & Videos

zass - 14.5k posts

    Minum kopi dgn ank2☕☕😁..
Abam layan jer😅😅🙄.. #zass

    Minum kopi dgn ank2☕☕😁..
    Abam layan jer😅😅🙄.. #zass

    1 0 1 hour ago
    Makan makan dulu sobat😅

#zass

    Makan makan dulu sobat😅

    #zass

    4 0 22 August, 2019
    Cari barang 😁😅..sobat..
Masuk alik sana

#zass

    Cari barang 😁😅..sobat..
    Masuk alik sana

    #zass

    4 0 22 August, 2019
    I highly recommend having dinner at Zass @ilsanpietrodipositano. The service was impeccable from the servers to the sommelier, who was spot on with his wine choices. The most interesting part was receiving a slice of amazing pizza as an appetizer on the house versus the normal bread basket- that’s when you really know you’re in Italy. Swipe through to view some of the (popular) tasty dishes we ordered.

    I highly recommend having dinner at Zass @ilsanpietrodipositano. The service was impeccable from the servers to the sommelier, who was spot on with his wine choices. The most interesting part was receiving a slice of amazing pizza as an appetizer on the house versus the normal bread basket- that’s when you really know you’re in Italy. Swipe through to view some of the (popular) tasty dishes we ordered.

    21 7 20 August, 2019
    🍁Hiđup Ni Janğañ Jdi Šepřťí ķâkäķ țûā🐦,Bâñýäķ čķp tpì țēřbãñğñýã řêňđåh,Jađìłâh §ępêřťì hèļäñğ ýğ pėndiam,🕊țéťâpì terbäñģņýá tinģğì 🍃💨#gudnight#zass

    🍁Hiđup Ni Janğañ Jdi Šepřťí ķâkäķ țûā🐦,Bâñýäķ čķp tpì țēřbãñğñýã řêňđåh,Jađìłâh §ępêřťì hèļäñğ ýğ pėndiam,🕊țéťâpì terbäñģņýá tinģğì 🍃💨 #gudnight #zass

    28 0 19 August, 2019
    Pishanggg🍌🇬🇧 .
#zass

    Pishanggg🍌🇬🇧 .
    #zass

    69 1 18 August, 2019
    ride geli2
#zass

    ride geli2
    #zass

    22 0 18 August, 2019
    - Algun dia todos estaremos muertos.
+Cierto, pero todos los demas dias no.
Rindete tu yo no me atrevo 🤘🤘.
.
.
.
#bike #cycling#4cims #zass-k
#gobik #mavic

    - Algun dia todos estaremos muertos.
    +Cierto, pero todos los demas dias no.
    Rindete tu yo no me atrevo 🤘🤘.
    .
    .
    .
    #bike #cycling #4cims #zass-k
    #gobik #mavic

    129 6 17 August, 2019
    Love the life you live🤙Live the life you love

#zass

    Love the life you live🤙Live the life you love

    #zass

    101 0 17 August, 2019
    Kehidupan ini kita tak boleh lari dari kesilapan,kerna dari kesilapan lah kita tahu erti keinsafan😄
#zass

    Kehidupan ini kita tak boleh lari dari kesilapan,kerna dari kesilapan lah kita tahu erti keinsafan😄
    #zass

    32 0 17 August, 2019

Top #zass posts

    Kalau nak menegur.tgur lah dengan nasihat.bukan dgn cara menghina atau pun dengan kejian.Mungkin ujian yang kita terima bukan untuk kita saja.mungkin juga ujian untuk orang sekeliling kita.samada diorang mendoakan kebaikan ataupun memberi hinaan kpd kita 
#rxz 🏍💨💨💨
#niterider
#ridergeneration
#zass

    Kalau nak menegur.tgur lah dengan nasihat.bukan dgn cara menghina atau pun dengan kejian.Mungkin ujian yang kita terima bukan untuk kita saja.mungkin juga ujian untuk orang sekeliling kita.samada diorang mendoakan kebaikan ataupun memberi hinaan kpd kita
    #rxz 🏍💨💨💨
    #niterider
    #ridergeneration
    #zass

    542 10 16 June, 2019
    17 AMALAN WANITA DI BULAN RAMADAN
by #sirMJ
.
Bulan Ramadan adalah bulan dilipatgandakan ganjaran amalan. Andai dalam keghairahan mengejar ganjaran ini, tiba2 #zass datangnya haid, mungkin ada yang kesal kerana merasakan diri terlepas peluang untuk beribadat dan ada juga yang menjadikannya alasan untuk tidak beribadat terus. NO..NO..NO~
.
Sempena 17 Ramadan ni, di sini saya senaraikan 17 amalan yang masih boleh dilakukan ketika haid:
.
1. Berzikir; tasbih, tahmid, takbir, tahlil..
2. Berselawat kepada nabi
3. Mendengar bacaan al-Quran
4. Mengulangi surah2 yang biasa diamalkan
5. Mengkaji dan memahami terjemahan al-Quran (tadabbur & tazakkur)
6. Membaca dan menghafal kitab-kitab Hadis
7. Mendengar ceramah melalui tv, fb, youtube dsb
8. Membaca buku, majalah dan risalah agama
9. Menyampaikan dakwah atau berkongsi ilmu
10. Qiamullail dan munajat 
11. Muhasabah diri
12. Sediakan makanan untuk orang bersahur
13. Memberi makan orang yang berpuasa
14. Melakukan kerja-kerja rumah
15. Perbanyak infaq dan sedekah
16. Baca al-mathurat (wirid & doanya)
17. Istighfar
.
dan banyak lagi sebenarnya yang tak tersenarai.
.
Secara ringkasnya, ketika haid; awak tak boleh solat, puasa dan baca (pegang) al-Quran je. Islam tidak membataskan muslimah untuk berhenti beramal ketika didatangi haid.
.
Malahan awak beruntung kerana diberi cuti tanpa rekod tapi masih dapat bonus pahala seperti orang berpuasa. Dan jika awak konsisten dengan al-Quran dan solat sunat semasa hari2 biasa, awak tetap akan dapat ganjaran yang sama walaupun tak dapat melakukannya semasa uzur. Best kan? This is what we call the power of ISTIQOMAH.
.
Selamat beramal.
"Kalau tak boleh buat semua pun, jangan sampai tinggal semua." (MJ, 2019)
.
*Terus praktikkan no.9 dengan SHARE posting ni ye. 😉

    17 AMALAN WANITA DI BULAN RAMADAN
    by #sirMJ
    .
    Bulan Ramadan adalah bulan dilipatgandakan ganjaran amalan. Andai dalam keghairahan mengejar ganjaran ini, tiba2 #zass datangnya haid, mungkin ada yang kesal kerana merasakan diri terlepas peluang untuk beribadat dan ada juga yang menjadikannya alasan untuk tidak beribadat terus. NO..NO..NO~
    .
    Sempena 17 Ramadan ni, di sini saya senaraikan 17 amalan yang masih boleh dilakukan ketika haid:
    .
    1. Berzikir; tasbih, tahmid, takbir, tahlil..
    2. Berselawat kepada nabi
    3. Mendengar bacaan al-Quran
    4. Mengulangi surah2 yang biasa diamalkan
    5. Mengkaji dan memahami terjemahan al-Quran (tadabbur & tazakkur)
    6. Membaca dan menghafal kitab-kitab Hadis
    7. Mendengar ceramah melalui tv, fb, youtube dsb
    8. Membaca buku, majalah dan risalah agama
    9. Menyampaikan dakwah atau berkongsi ilmu
    10. Qiamullail dan munajat
    11. Muhasabah diri
    12. Sediakan makanan untuk orang bersahur
    13. Memberi makan orang yang berpuasa
    14. Melakukan kerja-kerja rumah
    15. Perbanyak infaq dan sedekah
    16. Baca al-mathurat (wirid & doanya)
    17. Istighfar
    .
    dan banyak lagi sebenarnya yang tak tersenarai.
    .
    Secara ringkasnya, ketika haid; awak tak boleh solat, puasa dan baca (pegang) al-Quran je. Islam tidak membataskan muslimah untuk berhenti beramal ketika didatangi haid.
    .
    Malahan awak beruntung kerana diberi cuti tanpa rekod tapi masih dapat bonus pahala seperti orang berpuasa. Dan jika awak konsisten dengan al-Quran dan solat sunat semasa hari2 biasa, awak tetap akan dapat ganjaran yang sama walaupun tak dapat melakukannya semasa uzur. Best kan? This is what we call the power of ISTIQOMAH.
    .
    Selamat beramal.
    "Kalau tak boleh buat semua pun, jangan sampai tinggal semua." (MJ, 2019)
    .
    *Terus praktikkan no.9 dengan SHARE posting ni ye. 😉

    552 3 22 May, 2019