Tenggaroh Motor Club Official ( @tenggarohmotorclub ) Instagram Profile

tenggarohmotorclub

Tenggaroh Motor Club Official

  • 46 posts
  • 733 followers
  • 5.4k following

Tenggaroh Motor Club Official Profile Information

@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Restoran Kari Kambing 40 Hari

23 Feb 2019 ***Ride Santai Kari Kambing 40 Hari***
-Pekena Kari harini guys... Makan kari tak pe guys, jangan kene kari... Perhhhh basah pala... Hahaha...
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

23 Feb 2019 ***Ride Santai Kari Kambing 40 Hari***
-Pekena Kari harini guys... Makan kari tak pe guys, jangan kene kari... Perhhhh basah pala... Hahaha...
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
42 0 15 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Papua

Jaga2 geng.... Jangan sampai motor kene gantung macam ni... Kes menipu ke kes binik tak bagi Ride ni... Hahaha

Jaga2 geng.... Jangan sampai motor kene gantung macam ni... Kes menipu ke kes binik tak bagi Ride ni... Hahaha
33 0 14 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Segamat

Semoga Sukses Selalu Kepada warga Tenggaroh Motor Club & semua sahabat2 permotoran

#achey
#acheykintangkintung
#semogasukses
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

Semoga Sukses Selalu Kepada warga Tenggaroh Motor Club & semua sahabat2 permotoran

#achey
#acheykintangkintung
#semogasukses
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
58 0 13 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Hospital Sultanah Nora Ismail

Hai Cik Azura...
Saya nak ajak tengok Filem.. Cerita perang, bagus ceritanya... Hahaha

#azura
#bca4372
#rdypvs #ypvslover
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

Hai Cik Azura...
Saya nak ajak tengok Filem.. Cerita perang, bagus ceritanya... Hahaha

#azura
#bca4372
#rdypvs #ypvslover
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
29 0 12 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Tokyo, Japan

Anda Boleh beli segalanya di dunia dengan duit... Tetapi anda tak Boleh beli ikatan persahabatan... Ia adalah suatu yg pasif dan Tidak ternilai harganya... Jadi hargailah sahabat2 anda... #duniapermotoran
#dunia2roda
#brotherhood๐Ÿ’ช
#frendly #persahabatan
#indahnyapersahabatan
#hargaisahabat
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

Anda Boleh beli segalanya di dunia dengan duit... Tetapi anda tak Boleh beli ikatan persahabatan... Ia adalah suatu yg pasif dan Tidak ternilai harganya... Jadi hargailah sahabat2 anda... #duniapermotoran
#dunia2roda
#brotherhood๐Ÿ’ช
#frendly #persahabatan
#indahnyapersahabatan
#hargaisahabat
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
25 0 9 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Moto Gp Litar Thailand
Playback kemenangan Maquez... Punah harapan Quartataro pelumba Petronas untuk menjuarai perlumbaan di litar Thailand setelah Maquez pelumba Honda memotong di saat akhir sebelum ke garisan penamat...kemenangan Maquez di litar Thailand ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ญ membuatkan Beliau menjadi Juara Dunia kali ke-8...Jumpa pada 20 Okt di litar Japan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ต , 27 Okt di litar Australia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡บ & yang ditunggu2 oleh Rakyat Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ pada 03 November 2019 di litar Sepang... Jumpa disana nanti guys... Haha

#motogp
#motogp2019
#marquezjuaradunialagi kali ke-8
#teamhondarepsol
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

Moto Gp Litar Thailand
Playback kemenangan Maquez... Punah harapan Quartataro pelumba Petronas untuk menjuarai perlumbaan di litar Thailand setelah Maquez pelumba  Honda memotong di saat akhir sebelum ke garisan penamat...kemenangan Maquez di litar Thailand ๐Ÿ‡น๐Ÿ‡ญ membuatkan Beliau menjadi Juara Dunia kali ke-8...Jumpa pada 20 Okt di litar Japan ๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ต , 27 Okt di litar Australia ๐Ÿ‡ฆ๐Ÿ‡บ & yang ditunggu2 oleh Rakyat Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ pada 03 November 2019 di litar Sepang... Jumpa disana nanti guys... Haha

#motogp
#motogp2019
#marquezjuaradunialagi kali ke-8
#teamhondarepsol
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
49 0 7 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

13 Okt 2019

Gopeng perak

13 Okt 2019

Gopeng perak
22 0 7 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Mersing Town JOHOR

16 Feb 2019
***Mini Gathering Spark di Mersing*** Berfikirlah secara Rasional dan perfosional... Jangan terlalu kroni dan rasist di di dalam dunia Permotoran ni kalau mahu pergi jauh... Tetapi jgn sampai terlalu taksub dan menjual maruah diri...
Setiap orang ada pegangan diri tersendiri... Kami adalah sebuah Club Permotoran yang bersedia berkerjasama dgn mana2 club Permotoran yg lain untuk menjayakan mana2 Event yang berunsurkan Permotoran... Diatas 1 dasar minat yang Sama... 1 jambatan Silaturrahim sesama kita... Niat dan beranggapan yang baik sesama kita... Insyaallah semuanya baik2 saja... Haha

#niatbaik
#berperangsangkabaik
#dunia2roda
#jambatansilaturahim
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
#sparkjohor
#sparkmalaysianclub

16 Feb 2019
***Mini Gathering Spark di Mersing*** Berfikirlah secara Rasional dan perfosional... Jangan terlalu kroni dan rasist di di dalam dunia Permotoran ni kalau mahu pergi jauh... Tetapi jgn sampai terlalu taksub dan menjual maruah diri...
Setiap orang ada pegangan diri tersendiri... Kami adalah sebuah Club Permotoran yang bersedia berkerjasama dgn mana2 club Permotoran yg lain untuk menjayakan mana2 Event yang berunsurkan Permotoran... Diatas 1 dasar minat yang Sama... 1 jambatan Silaturrahim sesama kita... Niat dan beranggapan yang baik sesama kita... Insyaallah semuanya baik2 saja... Haha

#niatbaik
#berperangsangkabaik
#dunia2roda
#jambatansilaturahim
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
#sparkjohor
#sparkmalaysianclub
55 0 6 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Bombay Byculla, Maharashtra, India

Ammarah memang ada di dalam diri setiap Insan...
Pelbagai Jenis Ammarah Boleh terjadi mengikut pelbagai situasi... Tetapi Jenis Ammarah apakah yang terkandung di dalam vedio ini... Hahahaha

#ammarahikmat
#amarah #ammarah #marah
#marahsangat

Ammarah memang ada di dalam diri setiap Insan...
Pelbagai Jenis Ammarah Boleh terjadi mengikut pelbagai situasi... Tetapi Jenis Ammarah apakah yang terkandung di dalam vedio ini... Hahahaha

#ammarahikmat
#amarah #ammarah #marah
#marahsangat
26 0 4 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

9 & 10 Nov 2019

Singgapore Motor Festival

9 & 10 Nov 2019

Singgapore Motor Festival
20 0 4 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

05 Oktober and 09

Santai Anak Muda

05 Oktober and 09

Santai Anak Muda
16 0 4 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

*_EVENT YG BAKAL DIJAYAKAN TAHUN 2019_* *JUN 2019*

Santai Raya baling Kedah (raya ke4)

Megaraya RS150R
Penang
(29/6/19)

Fun race Celebrity / Track attack (Litar speedway Elite 30/6/19 )

Lipak Kapcai Vol.2 (30/6/2019) Perak

Kelantan International Bike Week (27-29/06/2019)

Kulim Auto Bike Show (14-16/06/2019) *JULAI 2019*

RXZ Members 3.0
K.Terengganu
(27/07/2019)

4th Superkips Gathering Malaysia Stadium Hang Jebat Melaka (06/07/2019)

Projek Helmet Malaya - Stadium Batu (06/07/2019)

Roda Rumble , Maeps Serdang , (27-28 / 07/2019)

Betong Bike Week , Betong Stadium, (19&20/07/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Pontian (20&21/07/2019)

Miri International Bike Week , (05-07/07/2019)

Wingers International Gathering, Kota Bahru, (12-14/07/2019)

Art Of Speed Malaysia , Maeps (27-28/07/2019)

Mega TTS Modenas Zon Utara 3.0, Teluk Batik, (21/07/2019)

Mega Gathering 125Z 4.0 (27/07/2019)

3rd Islamic Bike Fest, Penang (06-08/07/2019)

8th Mega Gathering TTS 135 LC LCCP (07/07/2019) *OGOS 2019*

Retro Street 2.0 ,Perak, (25/08/2019)
Spark Gathering Kedah (03/08/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kuala Terengganu (23&24/2019)

Borneo International Ride & Roar, Kota Kinabalu (2&4/08/2019)

Borneo Island International Big Bike Festival (30&31/08/2019)

Gegar 2 Roda, Kuantan (17/08/2019) (BV) bangi vintage VOL # 3.0 ( 31/ 08 / 2019, 01 / 09 / 2019 ) sabtu / ahad. *SEPTEMBER 2019*

EX5 grand gathering (tarikh akan diberitahu)

Mega Gathering Yamaha Fz150i Dan Yamaha R15 Malaysia - Litar Tangkak Muar Johor (14/09/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Teluk Intan (7&8/09/2019)

Desaru International Bike Week - (13-16/09/2019)

Raider Reunion by PEKETUM MC - Kg Ulu Slim (07/09/2019)

Mega Gathering RS150R Utara 2.0,Sg Petani, (28/09/2019)

AtM CAMP MEET , Gunung Jerai, (14-16/09/2019) *OKTOBER 2019*

Santai Anak Muda, (05/10/2019)

Gathering TXR Semalaya , Perak (13/10/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kangar (5&6/10/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kota Bharu (18&19/10/2019)

Ride Bersekutu Vol # 4, (19&20/10/2019) *NOVEMBER 2019*

SAU
Serlahkan Kehebatan
RX Famliy 2.0 , Perak atau Kedah (02/11/2019)

Legasi Bangsa RXZ , Perak (24/11/2019)
Petronas Sprint

*_EVENT YG BAKAL DIJAYAKAN TAHUN 2019_* *JUN 2019*

Santai Raya baling Kedah (raya ke4)

Megaraya RS150R 
Penang
(29/6/19)

Fun race Celebrity / Track attack (Litar speedway Elite 30/6/19 )

Lipak Kapcai Vol.2 (30/6/2019) Perak

Kelantan International Bike Week (27-29/06/2019)

Kulim Auto Bike Show (14-16/06/2019) *JULAI 2019*

RXZ Members 3.0
K.Terengganu
(27/07/2019)

4th Superkips Gathering Malaysia Stadium Hang Jebat Melaka (06/07/2019)

Projek Helmet Malaya - Stadium Batu (06/07/2019)

Roda Rumble , Maeps Serdang , (27-28 / 07/2019)

Betong Bike Week , Betong Stadium, (19&20/07/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Pontian (20&21/07/2019)

Miri International Bike Week , (05-07/07/2019)

Wingers International Gathering, Kota Bahru, (12-14/07/2019)

Art Of Speed Malaysia , Maeps (27-28/07/2019)

Mega TTS Modenas Zon Utara 3.0, Teluk Batik, (21/07/2019)

Mega Gathering 125Z 4.0 (27/07/2019)

3rd Islamic Bike Fest, Penang (06-08/07/2019)

8th Mega Gathering TTS 135 LC LCCP (07/07/2019) *OGOS 2019*

Retro Street 2.0 ,Perak, (25/08/2019) 
Spark Gathering Kedah (03/08/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kuala Terengganu (23&24/2019)

Borneo International Ride & Roar, Kota Kinabalu (2&4/08/2019)

Borneo Island International Big Bike Festival (30&31/08/2019)

Gegar 2 Roda, Kuantan (17/08/2019) (BV) bangi vintage  VOL # 3.0 ( 31/ 08 / 2019, 01 / 09 / 2019 ) sabtu / ahad. *SEPTEMBER 2019*

EX5 grand gathering (tarikh akan diberitahu)

Mega Gathering Yamaha Fz150i Dan Yamaha R15 Malaysia - Litar Tangkak Muar Johor (14/09/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Teluk Intan (7&8/09/2019)

Desaru International Bike Week - (13-16/09/2019)

Raider Reunion by PEKETUM MC - Kg Ulu Slim (07/09/2019)

Mega Gathering RS150R Utara 2.0,Sg Petani, (28/09/2019)

AtM CAMP MEET , Gunung Jerai, (14-16/09/2019) *OKTOBER 2019*

Santai Anak Muda, (05/10/2019)

Gathering TXR Semalaya , Perak (13/10/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kangar (5&6/10/2019)

Petronas Sprinta - Cub Prix Kota Bharu (18&19/10/2019)

Ride Bersekutu Vol # 4, (19&20/10/2019) *NOVEMBER 2019*

SAU
Serlahkan Kehebatan
RX Famliy 2.0 , Perak atau Kedah (02/11/2019)

Legasi Bangsa RXZ , Perak (24/11/2019) 
Petronas Sprint
43 0 3 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Helmet dan motor memang tak kan dapat dipisahkan... Bagai aur dengan tebing... Ada yang Mahal ada yang murah... Pakailah mengikut kemampuan kita... Jangan terlalu taksub mengikut kehendak jiwa yang meronta sehingga merugikan dan merosakkan diri kita sendiri...
#savetyfirst

#arai
#shoei
#bell
#magnum
#kyt
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

Helmet dan motor memang tak kan dapat dipisahkan... Bagai aur dengan tebing... Ada yang Mahal ada yang murah... Pakailah mengikut kemampuan kita... Jangan terlalu taksub mengikut kehendak jiwa yang meronta sehingga merugikan dan merosakkan diri kita sendiri...
#savetyfirst

#arai
#shoei
#bell
#magnum
#kyt
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
39 0 2 October, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Kuala Lumpur, Malaysia

***KUALA LUMPUR*** Banyak orang cakap Di Kuala Lumpur ๐Ÿซ๐Ÿฌ๐Ÿฐ๐Ÿ•Œ๐Ÿญni Bandar metropolitan penuh pancaroba dan dugaan...
Siapa yang kuat akan terus bertahan... Siapa yang lemah akan terus tewas... Betul ke orang tu cakap??? Hahaha... Pada min.. Pancaroba dan dugaan ๐Ÿคฆโ€โ™‚๏ธ๐Ÿคฆโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’โ€โ™‚๏ธ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’†โ€โ™‚๏ธtu ada dimana-mana....walaupun duduk jauh diluar Bandar seperti kami...
Dugaan dan Masalah di dalam kehidupan Tidak dapat dielakkan.. Mungkin dugaannya Sahaja yang berbeza-beza.... Antara salah satu kebaikan dunia๐ŸŒ๐ŸŒ๐ŸŒ Permotoran ๐Ÿ›ต๐Ÿ›ต๐Ÿ›ตyang kami ceburi... Ianya dapat menenangkan fikiran dan minda kami setiap kali kami pergi berkonvoi dan mengembara... Menikmati keindahan Alam๐ŸŒ†๐ŸŒ‡๐ŸŒ‰๐ŸŒ„๐ŸŒƒ ciptaan tuhan, merasai keenakan masakan2 ๐Ÿฅž๐Ÿ”๐Ÿ๐Ÿœ๐Ÿฟ๐Ÿง๐Ÿจ๐Ÿฉ๐Ÿฎ๐Ÿตโ˜•๐Ÿท๐Ÿน๐Ÿฝ๏ธdi dalam Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ,berseloka bersama sahabat-sahabat... Lain orang lain cara nak tenangkan fikiran.. Pada kami dengan cara ini lah kami menenangkan dan merehatkan fikiran kami...kami Tidak suka mengganggu ketenteraman orang lain... Kerana kami juga ada otak dan akal untuk berfikir... Hahaha

Jadi jangan mengecam dan mempertikaikan hobi kami... Kami dengan cara kami... Anda dengan cara anda... Masing-masing menjaga keharmonian diri dan disiplin hidup di dunia ini... Insyaallah semuanya Baik-Baik saja...โค๏ธโค๏ธโค๏ธ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜... #duniapermotoran
#dunia2roda
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial

***KUALA LUMPUR*** Banyak orang cakap Di Kuala Lumpur ๐Ÿซ๐Ÿฌ๐Ÿฐ๐Ÿ•Œ๐Ÿญni Bandar metropolitan penuh pancaroba dan dugaan...
Siapa yang kuat akan terus bertahan... Siapa yang lemah akan terus tewas... Betul ke orang tu cakap??? Hahaha... Pada min.. Pancaroba dan dugaan ๐Ÿคฆโ€โ™‚๏ธ๐Ÿคฆโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’โ€โ™‚๏ธ๐Ÿคทโ€โ™€๏ธ๐Ÿ’†โ€โ™‚๏ธtu ada dimana-mana....walaupun duduk jauh diluar Bandar seperti kami...
Dugaan dan Masalah di dalam kehidupan Tidak dapat dielakkan.. Mungkin dugaannya Sahaja yang berbeza-beza.... Antara salah satu kebaikan dunia๐ŸŒ๐ŸŒ๐ŸŒ Permotoran ๐Ÿ›ต๐Ÿ›ต๐Ÿ›ตyang kami ceburi... Ianya dapat menenangkan fikiran dan minda kami setiap kali kami pergi berkonvoi dan mengembara... Menikmati keindahan Alam๐ŸŒ†๐ŸŒ‡๐ŸŒ‰๐ŸŒ„๐ŸŒƒ ciptaan tuhan, merasai keenakan masakan2 ๐Ÿฅž๐Ÿ”๐Ÿ๐Ÿœ๐Ÿฟ๐Ÿง๐Ÿจ๐Ÿฉ๐Ÿฎ๐Ÿตโ˜•๐Ÿท๐Ÿน๐Ÿฝ๏ธdi dalam Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ,berseloka bersama sahabat-sahabat... Lain orang lain cara nak tenangkan fikiran.. Pada kami dengan cara ini lah kami menenangkan dan merehatkan fikiran kami...kami Tidak suka mengganggu ketenteraman orang lain... Kerana kami juga ada otak dan akal untuk berfikir... Hahaha

Jadi jangan mengecam dan mempertikaikan hobi kami... Kami dengan cara kami... Anda dengan cara anda... Masing-masing menjaga keharmonian diri dan disiplin hidup di dunia ini... Insyaallah semuanya Baik-Baik saja...โค๏ธโค๏ธโค๏ธ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜... #duniapermotoran
#dunia2roda
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
54 0 1 October, 2019
10,11&12 Feb 2019
Tenggaroh - Jengka - Janda Baik - Genting Highland - KL - Bukit Tinggi - Jengka - Tenggaroh

#pengembaraanyangmenyeronokkan
#WeAreBrotherhood
#tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
#speedwaytenggaroh
#jfourriders
#kingredcjfour
57 0 30 September, 2019
@tenggarohmotorclub Profile picture

@tenggarohmotorclub

Kuala Terengganu

02 & 03 Feb 2019 kite g ronda2 di Terengganu... Terima Kasih pada semua sahabat di Ganu yang menyambut Baik kedatangan kami... Semoga Allah Sahaja yang mampu membalas jasa Baik kalian.. #tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
#gengretroterengganu
#kawasakiretroowners
#kawasakiretrojohor
#kobesracing

02 & 03 Feb 2019 kite g ronda2 di Terengganu... Terima Kasih pada semua sahabat di Ganu yang menyambut Baik kedatangan kami... Semoga Allah Sahaja yang mampu membalas jasa Baik kalian.. #tenggarohmotorclub
#tenggarohmotorclubofficial
#gengretroterengganu
#kawasakiretroowners
#kawasakiretrojohor
#kobesracing
63 0 30 September, 2019